  • Data: 2009-06-12 21:31:25
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h0sl3g$mc6$1@news.task.gda.pl...
    > wiadomości news:h0qma0$mka$2@inews.gazeta.pl...
    > to ze nostradamus ma problem z przeczytaniem trzech postow i
    > zapamietaniem ich sensu to mnie nie dziwi, ale ze ty i to do tego
    > miedzy innymi twoich postow?
    > a o czym byla rozmowa?
    > u chrzchcie, akcie apostazji upokarzajacym dla apostaty i odrzuceniu
    > skargi na te upokorzenia przez rpo i twoim pytaniu, dlaczego pretensje
    > do kosciola
    > dostales wiec odpowiedz, wiec czego jeszcze nie rozumiesz?

    By rzecz uspokoić, to spróbujmy na chwilę odejść od Kościoła i zauważyć, ze
    jest to tak naprawdę coś na kształt stowarzyszenia. Założymy, że z jakiegoś
    powodu rodzice zapisali dziecko do jakiegoś stowarzyszenia. Dziecko było
    mocno nieletnie i wpływu praktycznego na to nie miało. Jest członkiem tego
    stowarzyszenia. Wystąpienie z tego stowarzyszenia normują przepisy
    wewnętrzne - regulamin jakiś. Czy uważasz, ze stowarzyszenie nie ma prawa
    ustanawiać jakiś tam zasad występowania?

    No przecież, jak mi sie dane stowarzyszenie nie podoba, to do niego nie
    wstępuję. A że w tym wypadku osoby z reguły wstępują wolą swoich
    przedstawicieli ustawowych, albowiem nie mają możliwości samodzielnego
    działania, to ewentualne pretensje można co najwyżej kierować w stronę
    owych przedstawicieli.

    Teraz przełóż to na Kościół i powiedz, czym się ta sytuacja różni?