  • Data: 2009-06-10 18:18:43
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h0of5a$o8n$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > więc sprawa wygląda tak ze jak ktoś nie wierzy w żadnego boga (nie jest
    > religijny) to ty wymyślasz jakiś twór pseudo filozoficzny twierdząć ze on
    > jednak jest wierzący bo wierzy w nieistnienie boga, wieć dałem ci
    > rzeczowy przykład że ty (pewnie jako katolik) wierząc w boga
    > jednocześnie wierzysz w nieistnienie smerfów i krasnoludków więc jesteś
    > wieloreligijny!:O)
    > coś nie tak musi być u ciebie z logiką, bo jeśli czegoś nie ma i się w to
    > wierzy to nazywamy to wiarą, natomiast nie można wierzyć że czegoś nie ma
    > jeśli tego nie ma!!!
> [...]

    Istnieje coś takiego jak wiara, i neikonieczniemmusi być pojęciem zbieżnym
    z wiarą w boga. W odniesieniu do wiary w boga, mozesz w niego wierzyć, lub
    nie. nie da się połowicznie tego robić, a przynajmniej jasobie tego nie
    wyobrażam. Osobną kwestią pzoostaje wyobrażenie o boku, ku któremu się
    skłąniasz. Tu już w obrębie chrześcijaństwa mamy przecież sporo
    rozbieżności i to w kwestiach kardynalnych.

    Wiara w smerfy, to też wiara, ale nie w boga. Jedno z drugim zwiazku w
    mojej ocenie nijakiego nie ma. Spokojnei daje sie pogodzić każdy z tych
    poglądów z osobna.