    From: "Roki" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wezwanie na świadka + zwrot kosztów noclegu?
    Date: Thu, 17 Jan 2008 21:20:31 +0100

    I jeszcze jedno:)

    Właśnie uczę się do egzaminu z kpk i trafiłem na pewną konstrukcję. Chodzi o
    obowiązki świadka - jednym z nich jest obowiązek stawiennictwa na wezwanie
    organu procesowego w celu złożenia zeznań, wyjątkiem jest osoba, która sama
    zgłosiła się do organu procesowego w celu złożenia zeznań.

    Ja z moją mamą sami zgłosiliśmy się po śmierci dziadka do prokuratury, gdzie
    złożyliśmy Swoje zezniania w tej sprawie. Gdyby nie to to sprawa w ogóle nie
    ujrzała by światła dziennego. My spowodowaliśmy, że została przeprowadzona
    sekcja zwłok oraz wszczęte postępowanie przygotowawcze. Może taka
    konstrukcja powoduje, iż nie muszę się stawić na wezwanie?
    Pozdrawiam.