  • Data: 2005-03-25 21:46:37
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty i informacja o rowiązaniu umowy
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd napisał(a):
    > Hmmm nie jest mi znane orzecznictwo, które mówi, że adresat "mógł się
    > zapoznać" z przesyłką, której nie odebrał. Kapec wyraźnie wprowadza
    > domniemanie doręczenia pism sądowych, nie prywatnych. Jeśli nie
    > przychodzę na pocztę i nie mam świadomości nawet, że jakaś przesyłka
    > jest - IMHO nic z tego.

    Awizowanie jest czasem uznawane za możliwość zapoznania się ze złożonym
    oswiadczeniem woli, to tym bardziej sytuacja, w której adresat wprost
    odmówił przyjęcia. Przecież w art.61 kc nie chodzi o zapoznanie się ze
    złożonym ośwaidczeniem, a o samą możliwość uczynienia tego. Jeśli
    odmawaisz przyjęcia, to jak najbardziej mogłeś zapoznać się z przesyłką
    (oświadczeniem). Orzecznictwa nie chce mi się szukać, bo jak dla mnie to
    oczywiste, ale jeśli się upierasz...

    KG