eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWezwanie do zapłaty › Re: Wezwanie do zapłaty
  • Data: 2010-03-19 18:31:40
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    (19.03.2010 17:45), pt wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:4BA27854.1010300@gmail.com...
    >> (18.03.2010 19:32), pt wrote:
    [...]
    >> [...]
    >>> Ale rozumiem, że zapłacić miałeś 28.02? Odczekali tydzień i Cię
    >>> zdyscyplinowali - opłata dotyczy braku wpłaty w terminie czyli do 28.02 i
    >>> chyba trudno będzie się wykręcić. To tak moim zdaniem...
    >> Gdyby to była opłata za opóźnienie w płatności, to byś miał rację. Ale
    >> to jest opłata za wezwanie do zapłaty. Myślę że się zgodzimy że wezwanie
    >> tylko wtedy jest zasadne, kiedy płatności jeszcze nie ma.
    >>
    > Nie wiem, jak to jest w Twojej umowie,

    To nie moja umowa tylko Robeta, dlatego też mam pewną lekkość w
    rozważaniu aspektów sytuacji, bo nie o mój przypadek chodzi :).

    > ale wyobraź sobie automat, który po
    > tygodniowym opóźnieniu po prostu generuje taką fakturę. Jeżeli firma ma
    > kilka/kilkanaście tysięcy klientów, to nie sądzę, żeby ktoś miał czas
    > przeglądać wszystkie zaległości.

    Wyobrażam sobie i zdaję sobie sprawę z trudności w tym generowaniu, ale
    raz: jeżeli się pobiera opłatę 50zł za wezwanie do zapłaty, to rozumiem
    że za czynności związane z wystawianiem takiego wezwania. Nie można więc
    podnosić argumentu że to dużo roboty jest, bo przecież za tą robotę
    płacimy.

    Dwa: można to rozwiązać na kilka sposobów:

    - nie ustalać opłaty za wezwanie do zapłaty, tylko za opóźnienie - w
    kontaktach firma-firma chyba takie coś nie jest zabronione. Wtedy jest
    jasność - jest opóźnienie - jest opłata dodatkowa, niezależnie od tego
    kiedy wystawiony monit itd...

    - wystawiać wezwania w sobotę/niedzielę, na podstawie wyciągu z piątku,

    - jawnie w regulaminie/umowie napisać że wezwanie wystawiamy w oparciu
    o saldo sprzed X dni (być może tak jest w przypadku Roberta, nie wiemy
    tego),

    - wreszcie lecieć na żywioł i po prostu uwzględniać reklamacje na
    bezzasadne wezwania (być może tak będzie w przypadku Roberta).

    p. m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1