  • Data: 2005-11-09 20:28:15
    Temat: Re: Wezwanie do sadu w sprawie spadku
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    badzio napisał(a):
    > Mam pytanie - tesciowa dostala wezwanie do sadu w sprawie sprawy
    > spadkowej. Sprawa spadkowa jest po wujku tesciowej (bracie mamy
    > tesciowej). Wujek nie mial dzieci, zyje jego zona. Z rodzenstwa wujka
    > zyje tylko jeden brat, wezwania dostaly dzieci rodzenstwa wujka (m.in.
    > moja tesciowa). Sprawe zalozyla wdowa po wujku, tesciowa nie jest
    > zaintersowana udzialem w spadku, ponadt jest ciezko chora... czy moze
    > zignorowac to wezwanie i po prostu nie pojechac do sadu?

    może
    zresztą pewnie dostała zawiadomienie, a nie wezwanie
    z tym że spadek może odrzucić lub na przykład przyjąć z dobrodziejstwem
    inwentarza (co powoduje ograniczenie ewentualnej odpowiedzialności)
    przed sądem lub notariuszem tylko jeśli nie minęło jeszcze 6 miesięcy od
    śmierci jej wujka
    jeśli tego nie zrobi albo upłynął już termin i nie ma testamentu, to
    zapewne będzie spadkobiercą ze wszystkimi tego konsekwencjami, w tym
    odpowiedzialnością za ewentualne długi
    więc warto zainteresować się sprawą

    KG