  • Data: 2018-01-22 11:55:24
    Temat: Re: Wellman - Piekara
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-01-22 o 11:39, Marek pisze:

    > Tylko czekałem na ten przykład. Wyszła typowa krętacza mentalność
    > narodu, który z tego powodu musi być trzymany za ryj meldunkiem,
    > kontrolowany dowodem osobistym i być totalnie rozbrojonym.

    Kłócisz się z faktami. W Polsce na bank miałbyś takie przewały. To chyba
    jedyny kraj na świecie, w którym firmy naciągające na wpis do KRS
    działają legalnie.

    > Jakoś tam w USA nie mają z tym problemu, że urzędnik pełniący obowiązek
    > określenia pobytu  lub wynajęty do tego detektyw) rzuci pustą kopertę.

    Nie wiem, czy nie mają problemu. Ja bym miał problem, i nie chciałbym
    żyć w takim systemie.

    > Może dlatego, że jest związany przysięgą, traktuje ją poważnie zdajac
    > sobie sprawę z odpowiedzialności w przypadku jej złamania? A może po
    > prostu szanuje prawo i statystycznie takie pomysły mu do głowy nie
    > przychodzą?

    Może. Tak czy siak pomysł nierealny u nas, bo nieodporny na oszustwa.

    A tak w ogóle to czemu nie iść dalej - wywalić całe sądownictwo cywilne,
    wymagając, aby strony zawierały i egzekwowały umowy na słowo honoru.
    Zatrudni się paru tysięcy notariuszy do przyjmowania przyrzeczeń.

    LOL, taki to poziom dyskusji :)

    > Ale ok, skoro uważasz, że trzeba ten naród trzymać za ryj to bądź łaskaw

    Po co takie słowa? Po prostu dobrze jest, jeśli prawo umożliwia
    realizowanie swoich uprawnień.

    > być  konsekwentny i rzetelny. Skoro uważasz, że meldunek jest ok to
    > powiedz wprost też to, że musi być bezwzględnie przestrzegamy i surowo
    > karany za jego łamanie. Bo inaczej uprawiasz zwykłą falandyzację (w
    > ogólnym znaczeniu).

    Nie ma potrzeby karania za zły meldunek. Wystarczy to, co już jest,
    czyli jakiś ignorant został pozwany, nie wdał się w spór, a teraz płacze.

    --
    Liwiusz