  • Data: 2006-09-28 18:38:13
    Temat: Re: Weksle Samoobrony
    Od: Bungo <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ale osoba trzecia przyjmuje weksel w dobrej wierze - chyba że są
    > przesłanki co do istnienia umowy wekslowej.
    > Z cytatu niżej wnoszę że tu nie widzisz nic przeciw.

    zgadza sie, podzielam w pelni Twoja kompetentna opinie:-)

    > Bo jakoś mogę sobie wyobrazić iż statystyczny czytelnik grupy może
    > sobie wyobrazić iż egzekucja na pół miliona mogłaby trochę skomplikować
    > mu życie. Nie każdy lubi mieszkać pod gołym niebem, a np. jak nie
    > jest lokatorem to ustawa o ochronie praw lokatorów nie przysługuje :[

    Tyz prowda. Ale na biednych nie trafilo, to raz:-)
    Egzekucja a jej skutecznosc to caaalkiem odrebne kwestie, to dwa:-)

    Sorki, ze jakby komentuje sam siebie - wlasnie pojawila sie
    informacja, ze ma to stanowic podstawe faktyczna wniosku o
    delegalizacje samoobrony, bo wekslami i umowa naruszyla tez art. 11
    Konstutucji (dobrowolnosc czlonkostwa w partiach politycznych)
    Nie sadze, aby do delegalizacji faktycznie doszlo, ale zadyma moze byc...

    > Ale strzał w popleczników PiS, mimo że wykonany na własną szkodę
    > Samoobrony, może dać b. wicepremierowi całkiem słuszny argument.
    > Jeśli oni nie zostaną zlicytowani to postawi pytanie: "czy ty,
    > szanowny grupowiczu/czytelniku/oglądaczu telewizji/wyborco RÓWNIEŻ
    > zostałbyś ochroniony przed egzekucją mimo że przedstawiono ci prawnie
    > obowiązujący weksel do zapłaty"?

    Oczywiscie, przy czym przypuszczam, ze (jesli weksle pojda w obieg) to
    wystawiajacy bedzie musial swoj splacic, a dopiero potem skorzystac z
    regresu. Jesli sprawnie to przeprowadza (a bezplatna pomoc prawna
    wekslowiczom zaproponowal adw. Dzido) to moga puscic swa byla partie z
    torbami. Troche wyglada to tak, jakby Lepper bumerangiem rzucil...

    > Jeśli weksle zostaną wyegzekwowane to niewątpliwie niczym dziwnym nie
    > będzie jak nie będzie jej (organizacji) stać na wyrównanie szkód :>
    > Z tym się zgodzę.

    :-)

    > Ano, kilkadziesiąt lat socjalizmu.
    > W tamtych czasach byłem przekonany że czek może być wystawiony wyłącznie
    > na "obowiązującym blankiecie" - skądinąd mniej się dziwię pocztowcom
    > występujacym tu i ówdzie, że im takie przekonania pozostały :) (wobec
    > weksli, ale na jedno wychodzi).

    > Wzajemnie :)

    > O nie. Idę spać - IC rano nie bedzie na mnie czekał :>

    Szkoda:-)
    ale z tresci wnioskuje, sorki za smialosc, ze nalezymy do kolka
    dinozaurow...

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)