  • Data: 2006-09-24 09:21:16
    Temat: Re: Weksle Samoobrony
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bungo" <bungoo@

    > dlugo by wyjasniac.czytales chociaz ustawe o prawach i obowiazkach
    > poslow i senatorow?

    Art. 17.
    1. Na zasadach określonych w regulaminie Sejmu posłowie mogą tworzyć w
    Sejmie
    kluby, koła lub zespoły poselskie.

    > posel nie jest zwiazany nawet instrukcjami wyborcow - nie mowiac o
    > instrukcjach partyjnych

    Regulamin Sejmu RP, art. 8, p.7 mowi o regulaminie, statucie klubow
    poselskich, ktory podaje sie do wiadomosci Marszalka Sejmu. Tak wiec jednak
    posel jest zwiazany regulaminiem, statutem klubu poselskiego.
    Jesli w statucie kola Samoobrony jest wpisana klauzula o wekslach i przy
    zapoznawaniu sie z nia Marszalek nie reagowal, to, czemu teraz tak ostro
    reaguje?

    Konstytucja RP:
    Art. 105.
    Poseł nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za swoją działalność
    wchodzącą w zakres sprawowania mandatu poselskiego ani w czasie jego
    trwania, ani po jego wygaśnięciu. Za taką działalność poseł odpowiada
    wyłącznie przed Sejmem, a w przypadku naruszenia praw osób trzecich może być
    pociągnięty do odpowiedzialności sądowej tylko za zgodą Sejmu.

    Pytanie: czy podpisanie weksla jest dzialalnoscia 'wchodzącą w zakres
    sprawowania mandatu'? Dla mnie nie jest to oczywiste. Prawnicy beda mieli
    problem.

    Ustawa o wykonywaniu mandatu posła i senatora
    Art. 1.
    1. Posłowie i senatorowie wykonują swój mandat kierując się dobrem Narodu.

    Chyba tylko w ten sposob moga wylgac sie od placenia weksla. Tez zabawa dla
    prawnikow.

    > wedlug ciebie przymusowa przynaleznosc do jakiejkolwiek struktury, w
    > tym przypadku klubu parlamentarnego, jest legalna?

    Nie ma przymusu, ale gdy sie w strukture wejdzie, to trzeba przestrzegac
    regul struktur.

    --
    --pozdr.czes
    www.mrtechnik.pl