  • Data: 2006-09-24 11:50:37
    Temat: Re: Weksle Samoobrony
    Od: Michał Kiędyś <d...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Zresztą uważam, że w ogóle pomysł z tymi wekslami - jeśli nawet nie
    > stanowią one przestępstwa - na tyle dyskredytuje partię, że w ogóle
    > trudno ją uznawać za realną siłę polityczną. Zastanówmy się, co by się
    > stało, gdyby tak Samoobrona wygrała wybory (chwilowo założymy, że to
    > możliwe, bo nie chciał bym doczekać tego). Posłowie samoobrony dochodzą
    > do władzy i nagle się okazuje, że mamy dyktaturę. Dyktaturę, bo choć
    > mamy demokracje i Sejm, to cała władza jest w ręku jednego człowieka,
    > który ma w kieszeni większość posłów poprzez ich uzależnienie finansowe.

    Kto im do diaska kazał podpisywać te weksle? Czy normalny człowiek
    podpsiuje weksel na 500tyś. potem daje go jakiemuś szaleńcowi i w zamian
    za to startuje do sejmu? Praktyka dowodzi, że nie - oczywiście gdyby
    pominąć Samoobronę gdzie trudno o posła z wykształceniem wyższym, albo
    chociaż o takiego który ma coś pod czupryną. Podpisanie weksla rodzi
    zobowiązanie ugrunowane na podstawie ustawy prawo wekslowe i jako takie
    wiąże bez różnicy jakie czynności wykonuje poseł tudzież inna osoba.
    Idąc Twoim tokiem rozumowania, można by się uchylać od weksli
    wystawionych przy okazji kredytów w bankach bo one też ograniczają
    swobodę wykonywania mandatu przez to że podlegają egzekucji. Śmiech.
    I na koniec totalne kuriozum. Wczoraj w radiu słyszałem wypowiedź ex
    posła Samoobrony o nazwisku Cepil, który stwierdził, że posłowie
    podpisując weklse nie mieli czasu się nawet z nimi zapoznać. Jeżeli ktoś
    podpisuje weksel nie oglądając go, to jest to z pewnością człowiek
    nieodpowiedzialny. A jeżeli taki człowiek reprezentuje mnie w sejmie (a
    nie tych którzy wybrali, bowiem nie wiążą go instrukcje narodu i
    zobowiązany jest kierować się własnym postrzeganiem dobra i zła) to
    wolał bym, aby zapłacił.

    Pozdrawiam,
    Michał Kiędyś