    From: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Weksel a zasada bezwarunkowości
    Date: Thu, 02 Aug 2007 11:02:58 +0200

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Zasad druga: weksel powinien być "właściwy".

    Może mam małe zaćmienie, ale co rozumiesz pod pojęciem weksel właściwy?

    > - ale przecież na odwrocie weksla zapisuje się informacje które są
    > *częścią weksla*
    > - a prawo wekslowe rzeczywiście nakłada ograniczenia na informacje
    > na wekslu, aby był on "ważny" jako weksel, a nie jako umowa.

    1. Weksel jest umową.
    2. PW określa informacje, jakie muszą znaleźć się na wekslu
    3. To nie oznacza, że innych informacji nie ma prawa być.

    Jak najbardziej poprawnym wekslem będzie:
    "Warszawa, 17 grudnia 2007. Dnia 17 grudnia 2008r. zapłacę za ten weksel
    na zlecenie XXX sp. z o.o. 5000zł. Płatny w Krakowie. Do weksla została
    sporządzona umowa wekslowa a w momencie podpisania na wekslu brak było
    kwoty. Kocham Kasię. Jurek, pamiętaj że Zbynio jest od środy w Otwocku."
    Podpis.

    > Firma może się bronić "że w razie czego chcą móc go dać firmie
    > windykacyjnej", ale spróbuj grzecznie przekonać prawnika że na
    > wekslach to on sam się zna, więc windykatora nie potrzebuje ;)

    Poza tym rektaweksel można przekazać innemu podmiotowi (np. firmie
    windykacyjnej) na zasadzie przelewu wierzytelności (cesja).

    > - JAK SIĘ PODPISUJE UMOWĘ WEKSLOWĄ LUB DEKLARACJĘ TO W DWU EGZEMPLARZACH
    > I JEDEN DLA SIEBIE

    Podpisaną przez remitenta.

    --
    Pozdrawiam!