    From: "BARIFON" <w...@j...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Weksel.
    Date: Fri, 17 May 2002 00:51:38 +0200

    >Ale w umowie zastrzezono ze
    > podpisze ona weksel opiewajacy na wszystkie raty.
    Czy podpisala tylko umowe czy tez podpisala jeszce weksel.
    Jezeli tylko umowe to moze sie wykpi. Jezeli do tej umowy podpisala takze
    weksel na okreslona kwote to niech nie próbuje nawet przeciagac sprawy bo
    tylko narazi sie na wieksze koszty. Jezeli podpisala weksel in blanco to
    powinna podpisac jeszcz tzw umowe wekslowa okreslajaca kiedy i na jakich
    warunkach przyjmujacy weksel ma prawo go uzupelnic i do jakiej kwoty.

    Ogólnie zobowiazanie wekslowe jest wymagalne bez wzgledu na inne
    okolicznosci takiego zobowiazania. Sadu który nada wekslowi klauzule
    wykonalnosci nie interesuje z jakiego powodu powstalo zobowiazanie wekslowe.
    Sprawdza tylko czy weksel jest wystawiony zgodnie z wzorem i czy podpisy na
    np. umowie i wekslu sa podobne i bez ceregieli nadaje wekslowi klauzule
    wykonalnosci z która przyjmujacy weksel idzie do komornika i po sprawie.
    Mozna próbowac zlozyc oswiadczenie woli, ze np. podpisales te umowe i weksel
    bedacw stanie rozstroju nerwowego i na podstawie falszywych informacji
    których ci udzielona naklaniajac cie do transakcji. Mojemu znajomemu kilka
    lat temu takie cos sie udalo. Ale byla to dluga i pokrecona procedura. Nie
    wiem czy mial wiecej szczescia czy nabytego w trakcie tej sprawy rozumu.
    Przypomina mi sie taka anegdotyczna zasada:
    Nie mysl za duzo,
    Jak juz jednak myslisz to przynajmniej nie mów,
    Jezeli jednak decydujesz sie mówic to nie pisz,
    Jezeli juz jednak piszesz to na Boga nie podpisuj,
    Jak juz jednak podpiszesz to sie nie dziw!

    -Nie jestem prawnikiem, raczej praktykiem i moje opinie moga pochodzic z
    obserwacji zycia, nie zawsze na trzezwo.-
    slav