    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Weksel
    Date: Tue, 2 Mar 2010 20:37:13 +0100

    On Sun, 28 Feb 2010, wirefree wrote:

    > Wybacz ale czytac to ja jeszcze umiem .
    >
    > "Urzedowy Blankiet wekslowy do sumy ni8e przekraczajacej 200zl"

    No i to był największy mankament "urzędowego weksla" - przekonanie
    lamera, że "jest ważny do 200 zł bo tu pisze".
    Nie, nie umiesz czytać ;) - tam napisali że "do tej sumy jest
    opłacony podatek"!

    W czasach kiedy była opłata skarbowa, nie dość że wystawca narażał
    się na bankructwo, to dodatkowo popełniał wykroczenie skarbowe
    (o ile nie dopłacił znaczkami), jako że opłata należy się od
    *faktycznej* wartości zabezpieczenia (np. jak w umowie było że
    na 15 000 zł) i do tego była określona stawka na "bez określenia
    wartości", bodaj 20 zł (opłaty).

    pzdr, Gotfryd