    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wegetarianie a wojsko
    Date: Fri, 10 Aug 2007 17:52:41 +0200

    Wrak Tristana napisał(a):
    > No i zgłaszali się do obrony a nie do Zasadniczej Służby Wojskowej i do
    > ataku na Irak
    Ty jakiś nie tenteges, czy tylko udajesz? Żeby się do wojska zgłosić w
    trakcie wojny, to wypada mieć jakieś wcześniejsze przeszkolenie, bo do
    kopania rowów przeciwczołgowych i budowy umocnień to można byle cywila
    zapędzić z kobietami i dziećmi włącznie. I co się tak do tego Iraku
    przypieprzyłeś. Politycy ustalili, że trzeba tam wysłać żołnierzy w
    określonej liczbie? Ustalili! To co? Miał się nikt nie zgłosić, bo Tobie
    się nie podoba?? Z poboru tam nie wysyłali, więc czego cały czas płaczesz??

    > A penis mnie to obchodzi. Praca mordercy polega na zabijaniu i nie znaczy
    > to, że mam akceptować morderców.
    Policji też pewnie nie akceptujesz, bo zdarza im się kogoś zabić. Biednyś.

    > Jak mówię, że armia to mordercy, to niektórzy się rzucają, że obrona itepe.
    > No to niech bronią -- taka praca.
    No i taką mają podstawową funkcję, a że się nam zachciało bawić w
    sojusze, podpisywać jakieś zobowiązania i wkręcać w różne niepewne
    sprawy, to dziękuj politykom.

    > ZOMO to też była taka praca....
    > Może załóżmy glidie morderców, skrytobójców i innych.... W końcu taka praca.
    Mam wrażenie, że gildia idiotów, to byłby wystrzałowy pomysł.

    > Ależ ja nie wyzywam personalnie, ale instytucję. Choć akurat do Iraku to
    > chyba głównie ochotnicy pojechali, więc tych mogę wyzywać również
    > personalnie.
    Na takie misje wyjeżdżają chyba tylko ochotnicy, ale nie dlatego, że to
    sobie wymyślili, tylko po ustaleniach z góry. A armia podlega u nas pod
    cywilne dowództwo.

    > No tu jest wyjątkowo nierówny: Polacy nawet dla podlizania dup Wujkowi Zza
    > Oceanu ichnie insygnia wojenne noszą czy coś w ten deseń.
    A piloci w Wielkiej Brytanii bronili wyspiarzy, w kampanii włoskiej
    polskie oddziały mordowały biednych Włochów i to wszystko praktycznie
    pod rozkazami Anglików i Amerykanów. Wstszonsajonce!

    > Ale to nie jest istotne. Chodzi o to, że II WŚ była równie zła jak obecna
    > wojna iracka. Tylko że propaganda PRL pokazywała jaka to wojna była be (z
    > czym się zgadzam), a teraz propaganda pokazuje jak to fajnie i cudownie.
    Nie była równie zła - była dużo gorsza, przyniosła więcej ofiar, więcej
    strat itd. Propaganda PRL gloryfikowała wojnę - wszystko było cacy,
    chłopcy jeździli czołgami, krzyczeli hurrra! i wygrywali. Od czasu do
    czasu ktoś zginął, ale zostawał wtedy bohaterem. Oczywiście dotyczyło to
    żołnierzy, którzy reprezentowali jedyną słuszną linię polityczną, reszta
    to byli bandyci, których po wojnie nasi kaci masowo mordowali w
    więzieniach. To co od czasu do czasu widzisz teraz w tv, ale czego
    wyraźnie nie rozumiesz, to próba oddania hołdu tym poległym i później
    skazanym na niepamięć, albo zamordowanym w więzieniach.

    > Pewnie cię zaskoczę, ale II WŚ zaczęła jedna armia, a druga do niej
    > dołączyła za kilka lat, to raz. I pewnie cię zaskoczę, ale armia niemiecka
    > nie niszczyła i zaczęła niszczyć dopiero pod koniec wojny, gdy przegrywała
    > z ruskimi i wycofywała się z zajętych pozycji.
    Coś Ci jednak ta komuna we łbie pomieszała. Nie za kilka lat, tylko za
    17 dni. Ja wiem - według Ciebie, to oni przyszli, żeby zabezpieczyć
    ciemiężoną ludność :->

    > Czy rozróżniasz obronę konieczną od ataku i to na allahowi ducha winne
    > państwo odległe o tysiące km?
    > Czy rozróżniasz obronę nawet polegającą na zabijaniu od mordowania?
    No mam wrażenie, że Ty to jakoś nie bardzo ogarniasz.

    > Znów się czepiasz sformułowania. Pisałem o dowódcy w sensie tego, kto
    > dowodzi danym atakiem. Nie o Kapralu Wypierdce z II pułku pod
    > Budziejowicami, ale np. o odpowiednim Ministrze Ataku Narodowego. Chodzi mi
    > o to, żeby wojsko z definicji podlegało pod Ministra Obrony Narodowej i
    > jako takie prawnie mogło służyć tylko do obrony.
    A komu podlega??? Weź najpierw sprawdź, co??? A jak Ci się posunięcia
    ministrów nie podobają, to głosuj tak, żeby nie zostawali ministrami.

    > Pacz pan... A do Iraku to w ogóle pojechały Moherowe Berety.
    No to teraz zobacz ilu ich pojechało i da Ci to obraz naszej armii
    zawodowej.

    > Tych samych.... Nie patrz na to jak na obecną policję. Nie chodzi o to.
    > Chodzi o stworzenie uniwersalnej brygady obronno-służebnej....
    Skoro nasza aktualna policja ciągnie aktualnie łapówy gdzie się da, to
    jak sobie wyobrażasz dołączenie do niej ludzi z poboru, świadomych tego,
    że będą w takiej policji np. 9 miesięcy, odsłużą i pójdą dalej?? To już
    lepiej od razu zalegalizuj mafię. A poza tym jak już ktoś napisał: inne
    zadania, inne metody i nie ma sensu tego łączyć.

    > Poza tym, dlaczego ma nie być ZAWODOWEJ takiej organizacji? Za pieniądze
    > MARNOTRAWIONE na szkolenie takich poborowych, z których powstanie tylko
    > mięso armatnie, a ze szkolenia nie pozostanie nic po pół roku (no bo co?
    > Jak mu brzuszek spadł i się mięśnie wyrobiły od czołgania się w błocie, to
    > na wieki zostaną?) można spokojnie stworzyć małą a sprawną zawodową grupę
    > wojskopolicji.
    Ja wiem, że Ty się naoglądałeś 4 pancernych i według Ciebie na wojnie
    liczy się głównie jakość, więc jak by tak mieć 3 Rude, to świat nasz,
    ale zapewniam Cię, że ilość też się liczy - hint: II WŚ

    > No to, że nie zaatakowało nikogo akurat 1939 o ile mi wiadomo.
    > Do tego, będąc przeciwko wojnie, zorganizowali się bez Zasadniczej Służby
    > Wojskowej do obrony.
    Poczytaj trochę, jak wyglądała Kampania Wrześniowa, bo mam wrażenie, że
    nie wiesz o czym piszesz.

    > Na co? Na to, że polska historia pełna jest najazdów i gwałtów zadawanych
    > przez polskich wojaków i jakoś dziwnie pełna obrony dokonywanej przez
    > niewojaków? Fakt, że w szkołach się ten aspekt jakoś dziwnie stara
    > zamaskować (przynajmniej starano się, jak ja chodziłem do szkoły), ale
    > wystarczy sięgnąć na półkę historyczną w księgarni i wybrać coś o dziejach
    > polski....
    No właśnie czekam aż kilka wymienisz i podasz np. procentowo jak to
    wyglądało w stosunku do tego gdy Polskę najeżdżano :-) Tylko tak
    szczerze bez gloryfikowania żadnej ze stron.

    Maciek