  • Data: 2007-08-10 17:34:29
    Temat: Re: Wegetarianie a wojsko
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    zly napisał(a):
    > To nie jest ekstremalna sytuacja. Jestesmy w podobno cywilizowanym kraju,
    > gdzie ktos na sile chce mnie wyciagnac z domu. Obowiazek wobec kraju
    > mowisz? Moze, ale to chyba powinno dzialac w obie strony.
    Ale nie działa. Tak jak z podatkami, które też potrafią być dotkliwe.
    Wiem, że służba wojskowa jest sytuacją pod wieloma względami gorszą, bo
    jest czymś w rodzaju uwięzienia i ja w okresie, gdy mi to groziło też
    byłem sytuacją nieco zdenerwowany, jednak biorąc pod uwagę, że państwo
    samo zachęca Cię w ten sposób np. do kontynuowania nauki potraktowałem
    to po prostu jako bodziec do dalszego kształcenia. Gdyby jednak ze
    studiami mi nie wyszło, to pewnie musiałbym odsłużyć i hmmmm ... nie
    robiłbym z siebie pośmiewiska wymyślając jakieś sztuczne problemy.
    Pragnę jednak przypomnieć, że jeszcze parę lat temu ta służba trwała
    bodajże 2 lata, potem ją skracano aż do obecnych 9 miesięcy, które chyba
    nie wydają się już takie straszne.

    > Pisalem juz
    > zreszta, ze jak ktos musi to musi i luz, ja nie musze, mam mozliwosc nie
    > jesc. Nikt nie powinien mnie do tego zmuszac (bo to taki prostacki szantaz
    > - nie chcesz to nie musisz jesc. Ale ja tak samo a nawet bardziej nie chce
    > tam byc - szkoda, ze wtedy tego nie uslysze), ani prezydent ani papiez I
    > panstwo probuje wychowac sobie obroncow robiac im nieprzyjemnosci? Ciekawy
    > sposob
    Trwa to od wielu lat i zapewniam Cię, że raczej nie było jeszcze
    rocznika poborowych, w którym nie znaleźliby się wkurzeni, że państwo
    domaga się od nich jakiejś służby.

    Maciek