    From: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ważność paszportu?!!!
    Date: Thu, 14 Jun 2007 15:15:43 +0200

    Anna LT wrote:
    > No to nieźle, znaczy nie wjadę...:o(
    > ale jakim prawem oni tak sobie ustalają?

    Nie jest to nic unikalnego, zapytaj googla:
    http://www.google.com/search?hl=cs&q=wa%C5%BCno%C5%9
    B%C4%87+paszportu+6+miesi%C4%99cy

    Zreszta Polska smie miec podobne wymagania: "Foreign passport valid for
    at least 3 months beyond the date of a planned *departure* from the
    territory of Poland, the passports with a shorter expiry date are not
    accepted.", patrz http://www.moskwa.polemb.net/index.php?document=128

    Chyba chodzi o to, ze mozesz bez wizy przebywac na Ukrainie 3 miesiece,
    wiec, jak im tam wstapisz dwa tygodnie przed uplywem waznosci, to
    mogloby sie zdarzyc, ze tam zostaniesz 3 tygodnie, wiec juz po
    przeterminowaniu. Oni nie wiedza, ze jedziesz tylko na weekend, albo
    moga nie wierzyc.

    A czy nie mozna sobie zalatwic tzw. paszportu tymczasowego?

    Ludek