  • Data: 2007-02-26 17:04:31
    Temat: Re: Walka z NASK
    Od: MiKeyCo <z...@p...cy.rot13> szukaj wiadomości tego autora

    donwito napisał(a):
    > Chyba coś innego. NASK zrywa umowę z niepłacącymi właścicielami domen
    > jak każdy registrar, z miejsca, bez żadngo rocznego okresu karencji typu
    > "to my Panu potrzymamy tę domenę jeszcze przez rok, może się Pan z
    > powrotem namyśli". W 1999 r. zarejestrowana.

    Nie myl umów z NASKiem a umów z rejestratorami pośredniczącymi.

    Rejestratorzy (pośrednicy) realizują usługi wyłącznie na zasadzie
    przedpłaty. Brak opłaty oznacza zerwanie umowy i nieprzedłużenie
    ważności domeny, a rejestracja odbywa się tylko po wpłacie.
    Rejestratorzy różnie to rozwiązują technicznie i formalnie, ale ramy
    działania są jednakowe.

    NASK wystawiał faktury na ogólnej zasadzie zamówionej usługi - po
    wykonaniu rejestracji lub odnowienia. NASK potrafił wiele miesięcy
    (afaik nawet ponad rok) monitować faktury. Po spełnieniu jakich warunków
    wypowiadał - nie mam pojęcia, ale na pewno świadczył usługi pierwszy rok
    (pierwsza zaległa faktura), a dość prawdopodobne, że nawet cały lub
    część kolejnego. Potem dochodził należności sądownie.

    To jednak były czasy, gdy wszystko z NASKu przychodziło pocztą
    (żadnych maili, faktur pro forma, PDFów), wszystko trzeba było załatwiać
    pisemnie, nawet zmianę delegacji domen. Wtedy niedostarczony lub
    dostarczony ze zwłoką list był sporym prolemem, bo wydłużał załatwienie
    sprawy o tygodnie. :))

    > Twoj klient! W 2001 zrywasz umowę z klientem. Rozumiem, że do tgo okresu
    > sprawa platności była jasna. Ale problem platności ciągnie się do 2007
    > roku. To oznacza, że przez 5 czy 6 lat ktoś MUSIAŁ płacić za utrzymanie
    > tej domeny.

    Nie, najprawdopodobniej były nieopłacone. j.w.

    Kto? Ty? I teraz nagle sobie przypomniałeś, że jednak już
    > nie chcesz? To po prostu przestań płacić, umowy są tak skonstruowane, że
    > jak nie płacisz za domenę to po prostu ją tracisz i koniec imprezy.

    j.w.

    --
    pzdr, MiKeyCo