  • Data: 2009-04-04 19:52:59
    Temat: Re: Wada pojazdu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:fi0ka6-mma.ln1@ziutka.router...
    > Serio? Przy takiej dysproporcji kosztów naprawy do ceny pojazdu?
    > Prawnikiem nie jestem, ale czy to nie podpada pod jakiś art. 5 kc?

    Najpierw ASO a potem już producent (RENAULT) 11 krotnie naprawiali
    samochód, w którym co jakiś czas ni z tego, ni z owego po prostu gasł
    silnik. Co ciekawsze natychmiast dawał się uruchomić ze stacyjki.
    Uczestniczyłem (jako obserwator) wspólnie z dwoma biegłymi sądowymi nawet w
    takim eksperymencie, w którym w samochodzie był podłączony pod złącze
    komputer diagnostyczny. Silnik dwa razy zgasł, a komputer nic nie wykrył.
    Silnik gasł tak średnio 1-2 razy na 100 km. Nie było reguły, czy ciepły,
    czy zimny. Czasem zgasł kilka razy na przestrzeni 50 km, czasem dawało się
    przejechać bez problemu 300 km.

    Wymienili niemal cały silnik, bo co chwilę były inne pomysły na uzdrowienie
    sytuacji. W końcu poszło na noże. Po drugiej opinii biegłego sądowego
    powołanego przez krajowego przedstawiciela marki (to był nawet zespół dwóch
    biegłych) i piśmie, że idziemy z tym do sądu poszli na ugodę. Zamienili ten
    już wówczas zdaje się 2 letni samochód na niemal nowy (taki demonstracyjny
    z salonu, co miał 3 miesiące i 2.000 km przebiegu). Ale podejrzewam, że
    gdyby nie ugoda, to mogliśmy wygrać ten proces, bo to nie były drżące
    drzwi.