  • Data: 2012-02-16 14:42:40
    Temat: Re: Wada budynku wykryta po 3 latach.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Feb 2012, .B:artek. wrote:

    > Częściowo o rękojmi, a właściwie podstępnym zatajeniu wady

    ...czyli też z rękojmi, zgadza się?

    > A miałby sam dokonać naprawy, bo deweloper odmawia,
    > a lokal jest własnością nabywcy.
    > Przecież naprawa na własną rękę nie jest zakazana.

    Ależ oczywiście.
    Problemem nie jest naprawa, lecz roszczenie do zbywcy wobec
    samowolnej naprawy (a raczej podstawa do roszczenia).
    Popatrz na to tak: jeśliby "co do zasady" było jak piszesz,
    wszyscy nabywcy czegokolwiek mogliby po otrzymaniu odmowy
    najpierw naprawiać, podłubać, a potem zażądać zapłaty za
    to, że podłubali. Może jeszcze wraz z żądaniem przywrócenia
    gwarancji (lub odszkodowania za utratę).
    Jest tak?
    No to pytam: na jakiej podstawie prawnej?
    "Dzieło" z 636KC? - nie bardzo, bo zostałem w tej właśnie
    sprawie posłany na deski ;)
    W rękojmi zaś widzę tylko odszkodowanie, a ono nie jest
    nijak uzależnione od faktu naprawienia wady.
    Należy się *bo jest wada*, a nie dlatego, że została naprawiona
    i kwitki z naprawy przedłożone.
    No to jeszcze raz: co przeoczyłem?
    Jaki przepis ma warunkować obowiązek uprzedniego samodzielnego
    naprawienia i "przedstawienia kwitów"?
    Zaintrygowała mnie koncepcja i tyle :)

    pzdr, Gotfryd