    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: WYPADEK koło Łańcuta
    Date: Fri, 18 Nov 2005 21:59:49 +0100

    Robert Tomasik wrote:

    > Jak złodziej ucieknie, to wszystko jest stracone. jeśli uda się go
    > zatrzymać, to zawsze istnieją niezerowe szanse, że choć trochę
    > odzyska.

    Tyż prawda. Aczkolwiek wszelkie pomysły z pościgami zalatują dla mnie
    kiepskimi filmami sensacyjnymi. Zwłaszcza, że często wyszkolenie kuleje.

    IMHO należałoby położyć nacisk nie na nabywanie sprzętów do pościgu
    (szybkie samochody, szybkie motocykle, którymi się okresowo decydenci
    chwalą) tylko na rozwiązania systemowo-organizacyjne - monitoring,
    łączność, systemy namierzające...

    W ten sposób można by dążyć do znacznie IMHO lepszej sytacji, w której
    przestępca dociera do meliny, zadowolony wchodzi i... wita się z nim
    jakaś ekipa uderzeniowa.

    Korzyść potrójna: skradzione mienie niezagrożone, nie naraża się innych
    uczestników ruchu (ze ścigającymi policjantami włącznie), melina odkryta.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)