    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: WTF
    Date: Tue, 18 Jun 2024 23:15:48 +0200

    W dniu 18.06.2024 o 21:35, J.F pisze:

    > Czyli na razie "śledczy z policji" przekraczają uprawnienia? Bo
    > jakieś śledztwo chyba prowadzą, a nie mają podstaw, tzn przestępstwa
    > :-)

    Powiem Ci, że jakoś strasznie zacząłeś bajdurzyć ostatnio.

    > No ale co chcesz oglądać jeśli nie znajdziesz?
    > Zaraz ... oględziny zwłok masz na myśli, czy czegoś innego?

    Czegoś innego.

    > Wcześniej trudno byłoby oględziny zwłok zrobić :-)

    Bez wątpienia masz rację. Z tym, że to nie przeszkadza oględzinom
    jakiegoś miejsca czy przeszukaniu komputera.

    > No, na oględziny zwłok to chyba moment doskonały?

    > No jak to tłumaczyłes - śledztwo wymaga określenia przestępstwa,
    > które podejrzeamy/cie. Bez zaczętego śledztwa "nic nie można
    > zrobić", bo przecież nie podejrzewacie żadnego przestępstwa :-)

    Uczysz się. Widze już spore postępy.

    > Więc się wpisuje byle co, byle zgrubnie pasowało. Nie ma to
    > wiekszego znaczenia.

    O widzisz. Bo - jak już to kilka razy podkreślałem - nie ma to jakiegoś
    szczególnego znaczenia na tym etapie.

    > Ale tu brzmi dość idiotycznie. Nieumyslne spowodowanie śmierci, gdy
    > na zgon nie ma na razie żadnych dowodów. No ale w sprawie Ewy Tylman
    > ciała nie było, a śledztwo było.

    Widzisz. Może i głupie, ale działa.

    > Ale że Was to nie męczy? W sumie kłamanie i to w poważnej sprawie.

    Nie, bo rozumiemy, co robimy.

    > No dobra, żadne zmęczenie, prokurator wpisuje rutynowo, nikt go nie
    > kontroluje czy miał uzasadnione powody, wszyscy wiedzą, że się
    > kłamie :-)

    wiesz, że nie prokurator?

    > Ale nie możecie zaapelować do rządzących, żeby przepisy zmienili, i
    > dało się "czynności sprawdzające" zrobić przy zwłokach?

    Z pierwszego wystarczyłoby umożliwić oględziny w ramach czynności
    sprawdzających, co by załatwiło sporo takich problemów. Tu akurat nie.

    > Co prawda tu mamy przypadek, ze zwłok nie ma ...
    > "Dzięki temu możemy przeprowadzić eksperyment, oględziny, czy
    > wystąpić do operatorów komórkowych i banków."
    > Zwykłe "poszukiwania" na to nie pozwalają?

    No popatrz się!? >
    > "Czwarty dzień z rzędu prowadzimy poszukiwania terenowe. Równolegle
    > działają nasi kryminalni, którzy sprawdzają zapisy z monitoringu.
    > Sprawdzany jest też komputer i kontakty z osobami, z którymi
    > rozmawiała w ostatnim czasie"
    > A to można robić?

    A jak sądzisz?

    > Ale ale ... co was tknęło, zeby szukac, przecież wiadomo, ze na 99%
    > sie sama znajdzie, a na 0.9% to i tak już za późno na pomoc.

    Nie wiem. nie znam okoliczności.

    > Suweren kota pogonił ministrowi, minister komendantowi, to teraz
    > trzeba chodzic i szukać ? :-)

    Pozwolisz, ze tej bzdury nie będę komentował, by Cię nie obrazić?

    --
    (~) Robert Tomasik