  • Data: 2009-11-05 21:23:54
    Temat: Re: W którym miejscu zaczyna się/kończysię dana miejscowość?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:424e.000000e2.4af34069@newsgate.onet.pl...
    > Pytam z czystej ciekawości i w ciemno, bo nawet nie wiem czy jest to
    > regulowane
    > przez jakiekolwiek przepisy. Sytuacja jest typowa: dojeżdżamy do punktu,
    > którym kończy się miejscowość X (o czym informuje tabliczka z jej
    > przekreśloną
    > nazwą). Jadąc dalej po pewnym czasie (zazwyczaj nie od razu) widzimy
    > kolejną
    > tabliczkę oznajmującą, że właśnie wjeżdżamy do miejscowości Y. Moje
    > pytania:
    >
    > 1. Gdzie oficjalnie kończy się miejscowość X?
    > 2. Gdzie oficjalnie zaczyna się miejscowość Y?
> [...]

    Granica miejscowości wynikająca z map geodezyjnych najczęściej znajduje się
    pośrodku tablic - o ile są względnie blisko. Jeśli zabudowa ma taki
    charakter, że mamy miejscowość a potem kilka kilometrów trawy, to
    najczęściej tablica z nazwą miejscowości znajduje się nie na jej granicy,
    tylko przy dojeździe do pierwszych zabudowań. Chodzi o to, że zapomniałbyś,
    w jakiej miejscowości jesteś.

    Natomiast administracyjne granice miejscowości są znaczone na mapach
    geodezyjnych bardzo dokładnie - w praktyce z błędem grubości linii, czyli
    około 50 cm w terenie.