  • Data: 2015-09-28 09:12:09
    Temat: Re: VECTRA napiszemy więcej! (c.d)
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 26 Sep 2015 15:55:58 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:
    > Otóż nie powstaje, co usiłowałem wyjaśnić.
    > Pieniądze są wpłacone, leżą "w kasie bankowej" wierzyciela.

    Nie do końca. była kiedyś głośna sprawa. Dłużnik zapłacił za towar
    sprzedawcy z dużym opóźnieniem (chodziło bodajże o kwotę 11 tys),
    jednak zanim zapłacił wierzyciel sprzedał dług windykatorowi.
    Dłużnik wpłacił dług windykatorowi (kwota urosła już do 20k) ale
    nie na jego konto ale na konto małżonki windykatora (takie były
    ustalenia co do formy spłaty między dłużnikiem a windykatorem). Po
    wpłacie windykatorl nie uznał tego jako uregulowanie długu i zaczął
    doliczać do długu kolejne odsetki.
    Sprawa poszła do sądu. Sąd zapytał (tylko) czy dłużnik uregulował
    zobowiązanie, windykator: nie. I już było po sprawie bo sądu nie
    interesuje komu i co wpłacał dłużnik, jeśli wierzyciel twietdzi, że
    zobowiązanie nie zostało uregulowane.
    Dług urósł do 300k i dłużnik stracił dom.

    Wcale nie jestem pewien czy sąd (gdyby do niego doszło) w tym
    przypadku Vectry uznałby, że wpłata na dowolny rachunek wierzyciela
    (wbrew zapisom umowy) jest równoważna ze spłatą zobowiązania,
    szczególnie, gdy Vectra jako strona zaczełaby się upierać przy
    stanowisku, że zobowiązanie nie zostało uregulowane.

    --
    Marek