  • Data: 2010-10-16 13:51:57
    Temat: Re: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem kom?rkowym
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-16 15:33, niusy.pl pisze:

    > Nie nakazuje, ale zmiana ceny WYNIKA ze zmiany stawki VAT

    Na pewno? Weźmy sobie dość popularną stawkę w komórkach - 29 gr za
    minutę rozmowy.

    Bez zaokrągleń jest tak:
    Cena brutto - 29
    Cena netto - 23,77
    Cena brutto przy VAT 23% - 29,24

    Z zaokrągleniami jest tak:
    Cena brutto - 29
    Cena netto - 23,77
    Cena netto zaokrąglona - 24
    Cena brutto przy VAT 22% - 29,28
    Cena brutto 22% zaokrąglona - 29
    Cena brutto przy VAT 23% - 29,52
    Cena brutto 23% zaokrąglona - 30

    Zauważ, że od sposobu liczenia (a w zasadzie zaokrąglania) zależy wynik
    końcowy. Więcej - przy jednym sposobie liczenia OBECNA cena brutto jest
    wyższa, niż przy drugim z wyższym vatem. Skąd zatem teza, że zmiana ceny
    wynika ze zmiany stawki VAT?

    > Ja tam myślę, że każda zmiana ceny powinna skutkować możliwością
    > wypowiedzenia umowy, ale tylko powinna.

    Można wymyślić parę przypadków, gdzie zmiana ceny byłaby obowiązkowa,
    ale nie chcę nikomu nic podpowiadać :-P