    From: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.comp.pecet
    Subject: Re: Używany Windows OEM a legalność
    Date: Tue, 22 Nov 2005 13:38:55 +0100

    x4y4 <x...@o...pl> wrote:

    > pozwole wyrazic sobie odmienna opinie :-)
    > Otoz dzwonilem do MIcrosoftu i powiedziano mi ze obowiazkowe sa dwa
    > elementny 3 trzech a wiec
    > 1) Dokumentacja
    > 2) Nosnik
    > 3) Hologram z licencja - czyli naklejka z numerem seryjnym.
    > Nie jest wymagane posiadanie imiennej faktury zakupu oprogramowania,

    Infolinia MS jest niekonsekwenta, bo np: do wyslania duplikatu
    nosnika chce dowodu zakupu.

    > A co do zakupow OEM to nie wszystkie elementy komputera
    > umozliwiaja legalne uzytkowanie OEM. A wiec myszka owszem ale karta
    > sieciowa juz nie, ech ciekawe dlaczego nie wszak bez myszki mozna
    > uzytkowac Windowsa natomiast w pewnych przypadkach bez sieciowki
    > uaktualniac sie go nie da ;-)

    Mozesz podac tego uzasadnienie inne niz widzimisie infolinii MS?
    Tam to maja rozne dziwne pomysly [np: o tym jak to przy RAID mirroring
    trzeba koniecznie kupic kolejna licencje, o wyczerpaniu kopii zapasowej
    z art. 76 ust. 1 pkt 1 w zwiazku z art. 76 pr. autorskiego przez sam nosnik
    instalacyjny w zwiazku z instalacja systemu na HDD itp] i panie tam
    pracujace chyba zmieniaja zdanie w cyklu 28 dni ;>
    Tak sie sklada ze OEMa w2k kupilem wlasnie z sieciowka i jakims jeszcze
    drobiazgiem [chyba flopem]. Tu cytat z licencji:

    "License Agreement ("EULA") is a legal agreement between
    you (either an individual or a single entity) and the
    manufacturer ("Manufacturer") of the computer system or computer
    system component ("HARDWARE") with which you acquired the
    Microsoft software product(s) identified above ("SOFTWARE
    PRODUCT" or "SOFTWARE"). If the SOFTWARE
    PRODUCT is not accompanied by new HARDWARE, you may not use
    or copy the SOFTWARE PRODUCT. [....]"

    "[...] The term "COMPUTER" as used herein shall mean the
    HARDWARE, if the HARDWARE is a single computer system, or
    shall mean the computer system with which the HARDWARE operates,
    if the HARDWARE is a computer system component.[...]"

    Do tego dodam jeszcze art. 385(3) pkt 9 [oraz pkt 10 do
    EULA suplementarnych] kodeksu cywilnego.
    Inna sprawa, ze mam watpliwosci do do waznosci postanowien umowy
    zawartej w PL w ramach obrotu konsumenckiego gdy umowa sporzadzona jest
    w jezyku obcym, tu angielskim.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl