  • Data: 2005-11-22 12:20:32
    Temat: Re: Używany Windows OEM a legalność
    Od: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    *KW* <w...@n...pl> wrote:

    > Nie wszystkie firmy są na tyle bogate.

    TZN? Bo w komputerku biurowym tez uzywam jeszcze Win95OSR2 PL OEM
    wlasnie i zastanawiam sie co z tym fantem zrobic, po tym jak OpenOffice
    2.0 nie uruchamia sie juz pod malymi win. Czy machnac reka i kupic to
    cholerne WinXP HE OEM z jakas czescia [choc mi nic za bardzo ze sprzetu nie
    potrzba do tego komputera] poki sa jeszcze w handlu OEMy na starych
    zasadach, czy calkowicie przesiasc sie na Debiana [w tej chwili jest
    dualboot] zostawiajac tego win95 do sytuacji podbramkowych na jakiejsc
    "ogryzkowej" partycji ~300 MB. Za debianem przemaiwia m.in to, ze jest tam
    plyta jeszcze na MVP3 i K6-2+ 500, tak wiec wartosc OSa kilkakrotnie
    przekraczalby wartosc plyty + CPU. Jak cos sie stanie z plyta to oficjalnie
    moge tego OSa do kosza wyrzucic a kupowac nowego komputera nie mam ochoty
    - do biura i napisania kilku rzeczy w OO Writerze te K6-2+ 500 i 256 MB RAM
    spokojnie wystarcza. MS przekombinowal i przejedzie sie na swojej
    pazernosci - gdyby obowiazywaly stare zasady OEM kupujac z dyskiem nie
    byloby problemu - w razie koniecznosci zmiany plyty za dyskjiem poodaza
    system.

    PS:
    Taki np: bank BPH, ktory o brak funduszy raczej nie mozna podejrzewac,
    uzywa caly czas WinNT 4.0

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl