  • Data: 2008-06-13 23:11:13
    Temat: Re: Użyczenie mieszkania a komornik
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > wKF: jeśli da się w danym przypadku wskazać podstawę prawną, która pozwoli
    > uznać że owo udostępnienie było *obowiązkiem*, to oczywiście sprawa
    > będzie do dyskucji.

    A obowiązek musi wynikać z przepisów? Bo teoretycznie dla każdego
    chrześcijanina jest to tak na prawdę religijny obowiązek ;)

    > W przypadku pożyczenia płyty z filmem... nie wiem, czy da się zasłonić
    > istnieniem przepisów szczegółowych, które powołują się na "związki
    > towarzyskie".
    > Znaczy za "normalne" uznaje się, że jak czasem pożycza się znajomym
    > płytę z filmem lub zaprasza się ich w gości i takoż od czasu do
    > czasu korzysta z ich gościnności, to od ugoszczenia podatek się
    > nie należy :], przy czym do tego ugoszczenie podstawy nie mam.

    Jak dla mnie przepis dość chory, bo powoduje że każdy, kto np. znajomego
    przenocuje przez parę miesięcy jak ten np. szuka domu po rozstaniu z
    "drugą połową" automatycznie staje się przestępcą skarbowym jeśli obaj
    nie odprowadzą podatku za wirtualne (potencjalne) możliwe do zarobienia
    pieniądze...

    Ciekawe kiedy wprowadzą podatek od potencjalnego dochodu, jaki ktoś
    mógłby uzyskać w czasie, kiedy nie pracuje ;-/

    [ciach]

    > Podstawę prawną tej bredni podałem w poście obok.
    > Zaznaczam: dotyczy WYŁĄCZNIE nieruchomości.
    > Uzyczenie rzeczy lub praw *nie* powoduje powstania "wirtualnego przychodu"
    > po stronie dającego w użytkowanie.

    Widać "genialny" ustawodawca założył, że jak ktoś udostępnia komuś wolny
    pokój, to na pewno na tym zarabia, więc niech płaci podatek... Chore...

    Chociaż jeśli to jest pokój, a nie cały lokal, to można argumentować, że
    potencjalny możliwy dochód wynosi zero, bo nikt nie chciałby dobrowolnie
    mieszkać pod jednym dachem z takim świrem ;->