eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUżyczenie części mieszkania ne siedzibę firmy przez osobę z II grupy podatkowej › Re: Użyczenie części mieszkania ne siedzibę firmy przez osobę z II grupy podatkowej
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 23 Aug 2013 20:21:18 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Użyczenie części mieszkania ne siedzibę firmy przez osobę z II
    grupy podatkowej

    On Wed, 21 Aug 2013, Deflegmator wrote:

    > No i ostatnia rzecz - czy
    > istnieje niebezpieczeństwo, że z powodu prowadzenia DG w prywatnym
    > mieszkaniu administracja osiedla podniesie w nim czynsz?

    Istnieje.
    Tu jest problem taki, że moim zdaniem prowadzący DG o charakterze
    "papiery firmy w komputerze" (bez przyjmowania klientów, trzymania
    towarów itede) wygrałby sprawę, jeśliby sp-nia procesowała się
    o wyższe opłaty eksploatacyjne "z tytułu DG", bo w tym przypadku
    byłyby one nieuzasadnione.
    Ale to trzeba przeczytać regulamin sp-ni i nikt Ci z góry nie
    powie, czy trzeba się nastawić na ew. "walkę".

    Na mój gust, ryzyko takich żądań jest niższe niż ćwierć procenta.
    Po pierwsze, nie dowiedzą się.
    Po drugie, nawet jakby istniał taki zapis, musiałby trafić
    się twardogłowy upierający się iż od samego faktu zgłoszenia
    DG należy się wyższy czynsz.
    Dopiero po trzecie jest sąd i IMO sprawa RACZEJ do wygrania.

    POŚREDNIO sprawa wiąże się z podatkiem od nieruchomości :)
    Ale tu jest w miarę jasno - w przeszłości były wyroki
    (w tych źle dostępnych archiwach były wskazane), że dopóki
    lokal "nie utraci charakteru mieszkalnego", to podatek
    "gospodarczy" się nie należy.

    pzdr, Gotfryd