  • Data: 2003-11-09 23:58:27
    Temat: Re: Użycie gazu obronnego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gaz ma swoje zalety i wady. Generalnie bardzo trudno jest przekroczyć przy
    jego użyciu granice obrony koniecznej, albowiem nie powinien on spowodować
    trwałego uszczerbku u normalnego zdrowego człowieka. Broniąc się przed
    napastnikiem nie masz obowiązku żądania od niego zaświadczenia
    lekarskiego.

    Osobiście odradzam wszelkie gazy w przedmiotach przypominających broń.
    Niewygodne w użyciu i może wywołać bardzo ostrą reakcję zarówno nie do
    końca obezwładnionego napastnika jak również i otoczenia (z ostrzelaniem z
    broni włącznie). Dobry jest gaz w żelu lub pianie. Osobiście uważam, że
    piana jest najlepsza. Miałem kiedyś taki gaz w takim białym pojemniku z
    niebiesko-czerwonymi napisami. Chyba francuski, ale pojemnik gdzieś mi
    zginął i nie pamiętam. Sprawdził się w różnych okolicznościach. Jeśli
    nawet na furiata czy pijanego nie działał, to w ostateczności zawsze można
    było gościowi po oczach wprost psiknąć i pianka mu utrudniała widoczność.
    Podobno jednak ich teraz nie robią, a w każdym razie taką informację
    dostałem w sklepie z bronią, jak chciałem wymienić pojemnik. Polecam gazy
    małe. Kto będzie latał z dezodorantem po mieście, a z drugiej strony
    zakładam, że to ma być do samoobrony a nie do zagazowywania dzielnicy.
    Mały pojemnik wystarcza w zupełności.