    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uzupełnienia pozwu?
    Date: Thu, 15 Apr 2010 14:26:02 +0200

    olgierd pisze:

    > Zwykle piszę "w wysokości 500 zł" albo coś koło tego.
    > Przepis zresztą jest dość nieszczególnie sformułowany, bo w zasadzie
    > wnosząc pozew nie wiesz jakie będziesz miał koszty. Ale słabo, bo sąd nie
    > liczy także np. kosztu pozyskania odpisu z KRS (30 zł jak w mordę
    > strzelił) i takich tam.

    Liczy, albo nie liczy, to chyba zależy od konkretnej osoby i czy w
    ogóle dobrze przeczytała pozew. Odpisy z KRS pozwanych rzadko dołączam
    (w sumie obowiązku w przepisach nie ma), ale zawsze dodaje koszt
    wezwania do zapłaty (postępowanie gospodarcze) - w połowie przypadków mi
    zasądzą w nakazie, w połowie nie.

    Nakazy zapłaty to maszynka, zasądzanie niestandardowych kosztów chyba
    mniej zależy od przemyślenia sędziego, a więcej od tego, czy chce mu się
    to wszystko liczyć i zmieniać w "szablonach", skoro i tak prawie nikt
    się nie żali na kwestię takich niskich kosztów.

    A "oczywista pomyłka"? :)

    --
    Liwiusz