eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUwaga kupujący mieszkania komunalne na klauzule umowne (kaucja) › Re: Uwaga kupujący mieszkania komunalne na klauzule umowne (kaucja)
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uwaga kupujący mieszkania komunalne na klauzule umowne (kaucja)
    Date: Tue, 1 Mar 2005 19:55:42 +0100

    Użytkownik "Marek Popowicz" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d01gf9$h6j$1@inews.gazeta.pl...

    > W ostatnim zdaniu "zjadłem" wyraz. Powinno brzmieć:
    > Brak jest bowiem w jego treści odnośnika, że owe zrzeczenie się wszelkich
    > roszczeń dotyczy wyłącznie stanu technicznego, co sprawia, że kwestia
    > zasadności podstaw dochodzenia zwrotu kaucji zaczyna być
    > co najmniej dyskusyjna.

    Nie można się w ten sposób rzecz przyszłych roszczeń, a przecież roszczenie
    o zwrot kaucji nie jest wymagalne w chwili złożenia takiego oświadczenia. Po
    za tym, jeśli by nawet tak tłumaczyć, to pozostaje bezpodstawne wzbogacenie,
    ale wydaje mi się to niepotrzebne. Gość się zrzeka wszelkich roszczeń - ale
    tych, które ma. Roszczenia o zwrot kaucji jeszcze nie ma. Jak je nabędzie,
    to dopiero będzie mógł go zrzec.

    Dodatkowo kwestię kaucji określają ustawy. Rola kaucji polega na tym, ze
    jest ona zwrotna. Tak więc takie zakamuflowanie zrzeczenia się i tak nie
    byłoby ważne na mocy art. 58 kc, albowiem zmieniało by wpłacenie kaucji w
    darowiznę. W darowiznę, która przecież nie miała miejsca.