  • Data: 2011-11-22 16:44:15
    Temat: Re: Uszkodzony_licznik_prądu_w_RWE_-_dopłata_-_pytanie
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-21 00:20, dzejsan pisze:

    > Witam
    > mam podobny problem z tym samym dostawcą energii - przyszła do mnie korekta z
    powodu niepoprawnego działania licznika na 1700PLN. Tfu - korekta to się pojawiła
    przy którejś turze pytań i odpowiedzi, bo na początku przyszło rozliczenie z którego
    wynikało, że pobrałem w ciągu jednego miesiąca 3000kWh, bez żadnej informacji z czego
    to wynika. Od dłuższego czasu wymieniamy sobie z RWE informacje - ja o coś pytam, po
    długim czasie dostaję odpowiedź itd, ale w zasadzie nie wiem jak ten problem
    rozwiązać - nie wiem czy muszę to zapłacić czy nie. Jedyne co mi się udało
    dotychczas uzyskać, to uwzględnienie w rozliczeniu stawek z ostatnich 2 lat (a
    prosiłem o 6 - bo tyle działał ten waldliwy licznik), co dało mi 78pln oszczędności
    oraz rozbicie płatności na dużą liczbę rat.
    > Czy ktoś może powiedzieć czy jest jakaś podstawa prawna dla której tego typu
    sprawę można skierować do sądu?

    > Pzdr
    Wypadałoby poprosić o opisanie przyczyn awarii, tj. na czym dokładnie
    ona polegała. Ogólnie to o jak najwięcej szczegółów technicznych pytać.
    Ponadto warto poprosić o udostępnienie tego licznika do testów, mających
    wykazać czy RWE pisze prawdę. Testy należałoby zlecić jakiejś jednostce
    badawczej lub biegłemu sądowemu.
    Kiedyś czytałem o tym problemie, więc na pewno jest więcej osób
    poszkodowanych. Dlatego polecam pospamować troszkę w ich poszukiwaniach.
    Dla potwierdzenia swojej wersji warto przeanalizować archiwalne rachunki
    z sprzed okresu zamontowania wadliwego licznika.
    U mnie w ciągu pięciu ostatnich lat zużycie energii spadło o ok 15% ze
    względu na bardziej energooszczędne źródła światła, lodówkę, pralkę,
    komputery i telewizor :-)

    Czesławek