    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uszkodzona przesyłka.
    Date: Thu, 27 Mar 2003 22:24:34 +0100

    Na 57,58 możesz. Na 60 nie bardzo, chyba że jesteś Ministrem Łączności i
    zamierzasz wydać jakieś rozporządzenie w związku z uszkodzeniem Twojej
    paczki. Jak nie, to raczej powołaj się na te rozporządzenia już wydane jeśli
    już koniecznie na coś musisz. Art. 67 to tylko wówczas, gdy poczta traktuje
    usługę dostarczenia paczki w całości jako usługę dodatkową do usługi
    dostarczenia paczki w ogóle. Ale wydaje mi się, że nie. Jak już podejmują
    się dostarczenia Twojego pakunku, to nie musisz dopłacać ekstra za to, że
    nie podziurawią tego na przykład. Z definicji powinna dojść cała. Więc 67
    raczej nie.

    A tak w ogóle musisz się powoływać na te wszystkie artykuły? Kazał Ci ktoś,
    czy co. Przecież ty nie wydajesz decyzji administracyjnej w tej sprawie
    tylko żądasz odszkodowania za uszkodzenie paczki. Czy nie prościej napisać,
    że chcesz na przykład 20 złotych za uszkodzenie paczki? Wydaje mi się, że na
    poczcie będą lepiej wiedzieli, który akurat artykuł im jest potrzebny. Idąc
    twoim tokiem rozumowania, to powinieneś jeszcze powołać się na Konstytucję
    RP, bo ona w gruncie rzeczy stanowi, że możesz się powołać na ustawę. Jeśli
    koniecznie chcesz im napisać dużo artykułów, to mogę Ci jeszcze kilka
    zaproponować, tylko nie wiem, czy to ma jakikolwiek sens.

    Napisz, że żądasz odszkodowania obliczonego na podstawie ustawy i że
    poniosłeś z tego tytułu straty w wysokości dajmy na to 20 zł. Jak zmieścisz
    się w widełkach ustawy, to dostaniesz 20 zł, a jak nie, to dostaniesz
    maksymalna kwotę, czyli:
    15 x waga paczki w kilogramach x najniższa stawka za przewóz paczki
    jednokilogramowej.
    Moim zdaniem to powinno wystarczyć. Nikt nie będzie Twoich wywodów prawnych
    czytał..