eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUszkodzona obudowa komputerowa a wymiana › Re: Uszkodzona obudowa komputerowa a wymiana
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uszkodzona obudowa komputerowa a wymiana
    Date: Fri, 24 Oct 2008 22:00:25 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 25
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <p...@z...router>
    References: <gdrr0p$pj8$1@news.task.gda.pl> <4...@z...router>
    <3...@t...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: cm117.omega169.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1224857697 27675 218.186.169.117 (24 Oct 2008 14:14:57 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Oct 2008 14:14:57 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:560067
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 24.10.2008 castrol <j...@b...pl> napisał/a:
    > On 24 Paź, 15:07, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:
    >> Tak, przy czym estetyka to jak najbardziej cecha funkcjonalna. Z tym, że
    >> (jeśliś konsument) weź pod uwagę, że liczy się też stopień braku tej
    >> funkcjonalności i przy wgniecionej blaszce wewnątrz obudowy ten stopień
    >> jest pewnie niski. Oznacza to, że wymiany albo zwrotu raczej skutecznie
    >> się domagać MZ nie możesz.
    >
    > Dlaczego nie moge? Towar jest niepelnowartosciowy? Jest.
    > Klient nie kupil poobijanego sprzetu lecz sprzet w 100% sprawny i taki
    > mu sie nalezy za cene jaka zaplacil, a sprzedawca ma obowiazek go
    > wymienic.
    > Gdyby klient zostal poinformowany o wadzie, i o tym wiedzial, moglby
    > zrezygnowac z zakupu, badz skutecznie zadac obnizenia ceny.

    Trochę dokonałem myślowego przeskoku, ale do tego się rzecz sprowadza:
    Żądasz wymiany, sprzedawca odmawia powołując się na nadmierne koszty, po
    czym zwleka z naprawą. Chcesz odstąpić od umowy i masz art 8 u.4 "...od
    umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jest nieistotna."

    Domagać się obniżenia ceny oczywiście skutecznie można.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1