    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawy dla Kowalskiego
    Date: Fri, 23 Mar 2007 10:39:27 +0100

    W wiadomości news:slrn.eu041f.3vvo2o7.1.kocurek@news.home.net.pl Jacek
    Wojaczyński <k...@p...pl> pisze:

    > ale ja nie chcę wiedzieć wszystkiego. Chcę tylko to co mnie dotyczy.
    Tu będziesz miał kłopot. Nie znam żadnego serwisu (wydawnictwa, instytucji)
    gromadzącej i na bieżąco aktualizującej akty prawne dotyczące Jacka
    Wojaczyńskiego.

    > Wszystkie dzienniki ustaw, monitory itp. to przecież miliony stron.
    > Kto da radę to czytać?
    Nie da się.
    Podstawowa sprawa to dowiedzieć się, że dany akt prawny w ogóle istnieje
    (można googlem, jak się nie uda to jest ta grupa), co bywa trudne,
    przynajmniej na początku.
    Potem musisz się dowiedzieć, czy był nowelizowany. To łatwe. Wchodzisz na
    www.abc.com.pl wyszukujesz potrzebną ustawę czy rozporządzenie i zaraz na
    początku jego treści będziesz miał na czerwono informację o nowelizacji (jak
    jej nie ma to znaczy, że trafiłeś na aktualną wersję).
    Jak był, to szukasz aktów nowelizujących, aż znajdziesz ostatni.
    Kolejna zmora to teksty ujednolicone. Liczne nowelizacje zmieniają pierwotny
    tekst aktu i weź sobie to teraz poskładaj. Czasem gdzieś znajdziesz wersję
    jednolitą wg stanu na jakiś tam dzień.
    W sumie kupa nonsensownej grzebaniny, jak to w Polsce, ale alternatywą jest
    płacenie radcy prawnemu.

    --
    Jotte