    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawa o sprawdzaniu przez pracodawce czy zaszczepiony
    Date: Sat, 20 Nov 2021 15:57:27 +0100

    > nie tylko, chodzi też o ilość wirusa - badania pokazywały róznie, ale w
    > pewnych grupach (za małych by wysuwać jednoznaczne wnioski, ale trzeba
    > miec to na uwadze), że nawet więcej tego wirusa mają do rozsiewania
    > zaszczepieni.

    https://fakehunter.pap.pl/raport/68c92e24-9173-4afb-
    91a9-0eabec48cb6c

    "Nie jest prawdą, że osoby zaszczepione mają w nozdrzach 251 razy więcej
    wirusów SARS-CoV-2 niż niezaszczepione. Badania, na które powołuje się
    autor zgłoszonego tekstu, porównują zakaźność różnych wariantów wirusa i
    w ogóle nie dotyczą szczepień."

    "Zgłoszony do weryfikacji tekst został opublikowany 27 sierpnia br. na
    stronie medycyna-komórkowa.com pod tytułem ,,W pełni zaszczepieni
    pracownicy służby zdrowia przenoszą 251 razy więcej wirusów i stanowią
    zagrożenie dla nieszczepionych pacjentów i współpracowników". Powołując
    się na opublikowane w prestiżowym periodyku naukowym ,,The Lancet" wyniki
    badań zespołu wietnamskich naukowców, autor pisze m.in.: ,,Przełomowy
    dokument opublikowany 10 sierpnia w The Lancet przez prestiżową Grupę
    Badań Klinicznych Uniwersytetu Oksfordzkiego zawiera alarmujące wnioski,
    które są druzgocące dla wprowadzenia szczepionki przeciw COVID.(...)"

    "Co warte podkreślenia, po tym jak w sieci pojawiły się liczne fake
    newsy powołujące się na ich badanie, jego autorzy opublikowali na
    stronie internetowej swojego instytutu oświadczenie (patrz drugi link w
    części ,,Źródła"), w którym jednoznacznie odcinają się od wprowadzających
    odbiorców w błąd nieuprawnionych nadinterpretacji wyników ich badań."

    "Odnosząc się do publikacji portalu Children's Health Defense, który
    jako pierwszy przedstawił fałszywe wnioski dotyczące ich badań, naukowcy
    napisali: ,,Zwróciło naszą uwagę, że niedawny post z +Children's Health
    Defense+ z 23 sierpnia 2021 r. rozpowszechnił fałszywe stwierdzenie,
    jakoby nasz artykuł wykazał, że +osoby zaszczepione noszą w nozdrzach
    251 razy więcej wirusów COVID-19 w porównaniu z osobami nieszczepionymi+".

    W dalszej części oświadczenia naukowcy tłumaczą, dlaczego taki wniosek z
    ich badań jest całkowicie nieuprawniony: ,,wykazaliśmy, że zakażenia
    wariantem Delta u w pełni zaszczepionych pracowników służby zdrowia
    wiązały się z wysokim nagromadzeniem wirusa, które faktycznie było 250
    razy wyższe niż u osób zakażonych oryginalnymi szczepami. Różnice te
    były spowodowane zdolnością wariantu Delta do wywoływania wyższego
    nagromadzenia wirusów i nie miały żadnego związku ze stanem szczepień
    zakażonej osoby. Zatem twierdzenie, że osoby zaszczepione mają 251 razy
    więcej SARS-CoV-2 w swoich drogach oddechowych w porównaniu z osobami
    nieszczepionymi, jest nieprawdziwym przedstawieniem danych"."

    "Swoje oświadczenie naukowcy kończą w następujący sposób: ,,Istnieją
    bardzo mocne dowody na skuteczność szczepionek w zapobieganiu ciężkiemu
    przebiegowi COVID-19 oraz śmierci z powodu tej choroby. Nasze badanie
    nie dostarcza żadnych dowodów przeciwnych. Zdecydowanie popieramy
    szczepienia jako kluczowe narzędzie przeciwko COVID-19 i straszliwym
    konsekwencjom pandemii"."

    > Niestety to standard.

    Standardem u szurów antyszczepionkowych są argumenty oparte fanenewsach.

    > Co jeszcze ciekawsze, to podejście - wysuwają nowe
    > teorie, twierdzą, że to jest nauka

    A jeszcze ciekawsze jest to, że gdy jakiś szur na podstawie badań
    naukowych wyciągnie błędne wnioski, to reszta szurów bezmyślnie to
    powtarza powołując się na... te badania naukowe. I twierdzą, że te
    błędne wnioski to nauka.

    > - ok zawsze w nauce powstają nowe
    > teorie, ale nauką stają sę, gdy się je jakoś udowodni,

    Dla szurów nauką są fakenewsy ("teorie"), które pasują im do tezy.
    I jakoś im nie przeszkadza, że nie ma na nie dowodów, a wręcz dowody
    świadczą, że jest wręcz przeciwnie niż twierdzą.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr