    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawa o ochronie języka polskiego.
    Date: Sun, 29 May 2005 12:24:55 -0500

    Piotr Dembiński wrote:
    > Jak to jest z tą ustawą w kontekście oprogramowania?
    >
    > Czy mogę się na przykład domagać, by umowa z firmą Sun Microsystems,
    > którą zawieram w momencie pobrania ich programu komputerowego
    > ze strony www.sun.com (ew. w momencie zainstalowania tego programu na
    > komputerze) była napisana w języku polskim? Bo istnieje na przykład
    > wersja francuska tej umowy (licencji).
    >
    > No i jak wygląda sprawa z instrukcją obsługi? Czy ta ustawa 'działa'
    > również na oprogramowanie? W końcu producenci lodówek, pralek itepe
    > dodawają instrukcję w języku polskim, to dlaczego nie miałoby tak być
> [...]

    hmm, czy jeżeli jesteś w niemczech to oczekujesz, że produkt na półce
    będzie miał instrukcję po polsku?
    jeżeli pobierasz program ze strony sun.com, to czemu oczekujesz, że
    umowa będzie po polsku?
    Ewentualnie można się zastanawiać, czy umowa musi byc po polsku, jeżeli
    takie oprogramowanie dostępne jest na stronie polskiego oddziału Sun.