eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUstawa 203 (medyczna), sukces, wyrok, komornik i sladki zus i znowu pozew???? (dlugie)Re: Ustawa 203 (medyczna), sukces, wyrok, komornik i sladki zus i znowu pozew???? (dlugie)
  • Data: 2004-09-28 22:50:53
    Temat: Re: Ustawa 203 (medyczna), sukces, wyrok, komornik i sladki zus i znowu pozew???? (dlugie)
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 28 Sep 2004 18:37:42 +0200, Tomek naskrobał(a):

    > No cóż, byłem przekonany, że muszę wysądzoną kwotę wliczyć w przychody i
    > zapłacić od tego podatek. Ale nie mialem pojęcia, że płatnikiem może być
    > komornik albo pracodawca. Byłem przekonany, że będę to ja sam.
    > Ale to jest mniejszy problem.

    Płatnikiem jesteś TY :) ale stosowny pit ci przesyła komornik lub
    pracodawca.

    > Ale tego nie rozumiem. Dlaczego ja mam coś zwracać pracodawcy (a o to mnie
    > pozwał do sądu). W końcu sąd zasądził mi jakąś tam kwotę. Jeśli od tej kwoty
    > pracodawca musi odprowadzić składki do ZUS to to jest jego problem. Sąd nie
    > pouczył mnie w żaden sposób o tym, że jest to kwota oskładkowana. Ja mam po
    > prostu wyrok zobowiązujący ZLA do wypłaty określonej kwoty. Co mnie obchodzą
    > zobowiązania płatnika sładek (czyli pracodawcy)?????

    Wyrok jest w kwocie brutto natomiast czy ZUS zapłacisz za pośrednictwem
    pracodawcy czy samodzielnie to bez znaczenia - byleby był zapłacony. Nie
    rozumiem czemu ci sie wydaje ze ZUS cie ma nie obchodzić - przecież nie
    płacisz za pracodawce ale za siebie na swoje świadczenia :D

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org