    Date: Tue, 12 Jun 2007 20:30:59 +0200
    From: Andrzej Wróblewski <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustanawianie wlasnych regulaminow

    > Możesz powiesić, wyegzekwować niczego nie możesz. Natomiast możesz iść do
    > sądu i starać się udowodnić, iż patrzenie jest deliktem, za który należy
    > się Tobie zadośćuczynienie bądź odszkodowanie.

    I chyba na tej samej zasadzie moze wywiesic "zakaz fotografowania", ale
    wyegzekwowac nie moze... a nakaz opuszczenia obiektu ze wzgledu na taka
    okolicznosc jest wykorzystaniem nieuzasadnionej okolicznosci dla
    usprawiedliwienia lamania prawa, ktorym jest zmuszanie do okreslonego
    zachowania. W koncu wszyscy zapomnieli o jednym. "Sklep otwarty od 10:00
    do 18:00" lub "Osrodek czynny w godzinach 11:00 - 19:00" jest
    zezwoleniem na wejscie na teren i PRZEBYWANIE NA NIM dowolnej osoby, w
    dowolnym czasie, w wyznaczonych godzinach. Wyproszenie jest aktem
    cofniecia tego ogolnego zezwolenia i moze byc stosowane tylko w
    przypadkach uzasadnionych naruszeniem prawa, obyczaju, itd... A
    fotografowanie takim naruszeniem nie jest (w ujeciu oceny ogolu).

    Przepisy porzadkowe sa od tego, zeby regulowac takie rzeczy, jak warunki
    wstepu do danego obiektu. Ich konstrukcja nie moze jednak zawierac
    przepisow lamiacych prawo, nawolujacych do lamania prawa, czy
    naruszajacych wolnosci zagwarantowane przez prawo.

    Pozdrawiam,

    Andrzej