  • Data: 2007-06-08 10:17:26
    Temat: Re: Ustanawianie wlasnych regulaminow
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jasko Bartnik pisze:

    > Ale jest to jasno sprecyzowane.

    A zakaz fotografowania nie jest jasno sprecyzowany? Jak jest napisane
    zazwyczaj w regulaminie obiektu.

    .

    To chyba rozmawiasz z jeszcze z kimś innym.
    Bo ja rozmawiam tylko o policji i zakazie fotografowania.

    Dobra odpowiem: nakaz wyproszenia nie jest absolutny i może być oceniany
    choćby w świetle art. 5 kc (i inne). Nakaz który narusza ten przepis
    jest bezprawny, a zatem nie dostosowanie się do niego nie jest
    przestępstwem.

    > Sam sobie odpowiedziales na pytanie. Przykladowy punkt regulaminu :
    > "osobom rasy innej niz kaukazka zabrania sie wnoszenia na teren parku
    > aparatow fotograficznych".

    Art. 5 kc.

    > Podaj mi uzasadnienie dla zakazu fotografowania, bo jedyne co mi przychodzi to
    grozba zamachu
    > terrorystycznego.

    Mi przychodzi więcej do głowy, ale to pewnie dlatego że jestem
    mądrzejszy :)
    Ale dla tego wątku to nie ma znaczenia. Mówimy o niedokształceniu
    policji. Uzasadnienie zakazu należy do tego kto go ustanowił, a nie dla
    mnie. I przy zakazie fotografowania w sklepach, kinach, itd nie jest
    specjalnie trudne.

    > Kiedy wlasnie rozmowa toczy sie o to czy taki zapis w regulaminie ma moc
    > prawna. Jesli nie ma, a policjant zrobi jak powiedziales, sam staje sie
    > przestepca.

    Oczywiście :)
    A jak nie zrobi tym bardziej jest przestępcą.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com