  • Data: 2006-09-02 01:39:21
    Temat: Re: Ustalenie ojcostwa.
    Od: "Asd" <asdqaz@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    > Napisałem 'raczej', bo jak wiadomo, mogą być tzw przedwczesne wytryski,
    > ale
    > jako takich pełnych to nie było, wątpie też w te przedwczesne.

    Sorry, ale uśmiałem się nieziemsko. Masz niezłe sposoby zabezpieczania.

    Może mnie nie zrozumaiłeś dokładnie i zacytowałeś nie ten fragment.

    Jeżeli chodzi o zabezpieczanie miałem na mysli prezerwatywe, ale zostawmy
    to, nie to było meritum sparwy a jedynie wstępnym opisem.

    > Bardzo brakuję mi maleństwa, ale z drugiej strony chciałbym mieć 100 %
    > pewność, że jest to moja córką, bo chciałbym dalej na nią łożyć i mieć z
    > nią
    > kontakt.

    To się zastanów co ty chcesz. Bo to co napisałeś to sprzeczność.
    Z jednej stronych kochasz dziecko, a z drugiej strony chcesz
    zaprzeczenia ojcostwa.
    To może lepiej nie dotykać sprawy i zostawić ją tak jak jest.

    Nie chce zaprzeczac, chcę mieć pewność, że jest to moje dziecko.
    Miłość do dziecka to odrębna sprawa

    > Pytanie, czy gdyby mama, chciała by dać sprawę do sądu o alimenty (mimo
    > to,
    > że płace, ale pewnie by chodziło o zasądzone), mogę wnieść o ustalenia
    > ojcostwa, abym ze swoich środkow nie musiał ponosić dość drogich badań
    > DNA,
    > czy też ja je muszę ponieść.

    Jeśli ona wniesie o alimenty, to w takim przypadku nic nie możesz, bo
    ona przedstawi dowód w postaci uznania dziecka przez ciebie i dalsze
    dywagacje na ten temat zostną odrzucone, a alimenty przyznane.

    Nie chce unikac kosztów , ale czy jak przedstawiłbym dowody w postaci badań
    DNA, w dalszym ciągu sąd może przyznać ewentualne alimenty ?
    Chodzi mi tutaj o to, że ja i tak będę płacił, ale dobrowolnie, a nie
    zmuszany/zobligowany przez sąd, czy okażę sie Ona moim dzieckiem czy też
    nie
    Nie chce tutaj ponownie poruszać kwesti uczuć, ale chodzi o samo prawo w tym
    temacie.

    > Myślałem też o badaniach na własną rękę, ale w aktualnej sytuacji jest to
    > dla mnie spory wydatek, czytałem tez o dwóch róznych badaniach, w jednych
    > nich (tańszych) niekoniecznie to może byc dowód przed sądem, oraz o tych
    > drugich (droższych), których sąd nie może zakwestionować.
    > Poproszę znawców o wyjasnienie.

    Tak też nic nie zdziałasz, bo matka musi wyrazić zgodę, a pewnie jej nie
    wyrazi.

    Czy ewentualny brak jej zgody ma jakiś wpływ na to, bo jeżeli jej nie
    wyrazi, to na zdrowy rozsądek wydawałoby sie że sie ich obawia...

    > Jak już pisałem, badanie które wykazałoby brak powiązania (bardzo sie tego
    > boję i raczej nie chciałbym poznać takiego wyniku), było by moją osobistą
    > tragedią, bo ciężko jest 'przestać' kochać dziecko, które po kilku latach
    > kocha się bardzo, chyba nawet gdyby okazała się nie moja, to pewnie też
    > bym
    > ją odwiedzał, kupował prezenty itp itd. i traktował jak moje...

    to po jaką cholerę ruszasz sprawę.

    Masz dzieci ?
    Masz pewność, że są Twoje ? Tak, to Tobie zazdroszczę, nie wiesz z jakimi ja
    sie borykam myślami.
    Ja takiej pewnosci nie mam, w tym szkopuł, a uwierz, chciałbym mieć.
    Ponownie proszę, nie poruszajmy tutaj kwestii uczuć.

    > Czy uznanie dziecka i nadanie Jej swojego nazwiska w USC ma jakieś
    > znaczenie
    > i czy nie koliduje to z ewentualnym wnioskiem o ustalenia ojcostwa i kto
    > je
    > składa, ja, mama czy sąd?

    Dobra. Teraz o praktyce.
    Możesz w sądzie złożyć pozew przeciwko matce i dziecku o unieważnienie
    uznania. Art 82.1 kodeksu rodzinno - opiekuńczego.

    Art. 82.
    § 1. Jeżeli mężczyzna, który dziecko uznał, żąda unieważnienia swego
    uznania,
    powództwo powinno być wytoczone przeciwko dziecku i matce, a jeżeli
    matka nie żyje - przeciwko dziecku.

    Z drugiej strony jest jeszcze art. 80.1

    Art. 80.
    § 1. Mężczyzna, który dziecko uznał, może w ciągu roku od daty uznania żądać
    jego unieważnienia z powodu wady swego oświadczenia woli.

    Bardzo dziękuję za wskazówki, porady i wskazanie odpowiednich §.

    Pozdrawiam
    Asd