  • Data: 2006-09-01 07:23:17
    Temat: Re: Ustalenie ojcostwa.
    Od: Robert <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Art. 82.
    > § 1. Jeżeli mężczyzna, który dziecko uznał, żąda unieważnienia swego
    > uznania,
    > powództwo powinno być wytoczone przeciwko dziecku i matce, a jeżeli
    > matka nie żyje - przeciwko dziecku.
    >

    > Z drugiej strony jest jeszcze art. 80.1
    >
    > Art. 80.
    > § 1. Mężczyzna, który dziecko uznał, może w ciągu roku od daty uznania
    > żądać
    > jego unieważnienia z powodu wady swego oświadczenia woli.
    >

    > Nie wiem, czy ten rok czasu nie będzie tutaj ograniczeniem również dla
> [...]
    Nie mam jak przeszukac teraz, ale pamietam ze jest tylko jedno
    orzeczenie SN, ze przy uniewaznieniu uznania mozna sie powolac na blad.
    Tu co do wiedzy o "byciu" ojcem. Ale to rok czasu od powziecia
    wiadomosci o byciu w bledzie. Ty watpliwosc miales od poczatku i dalej
    ja masz.
    Do tego w kontekscie wielu innych orzeczen opartych na przepisach,
    ktore uznania dziecka nijak nie wiaza z byciem biologicznym rodzicem
    raczej sprawa kiepska. przy powolywaniu sie na blad w tej kwestii.

    Sadze ze nie pozostaje nic innego jak spotykac sie z dzieckiem,
    wychowywac w miare mozliwosci. Krzywde jej zrobisz jak bedziesz walczyl
    jak lew a bez znaczenia czy wygrasz czy przegrasz.
    Zrobisz na zlosc matce ewentualnie.

    pzdR.