  • Data: 2005-09-19 08:37:00
    Temat: Re: Usprawiedliwienie nieobecności w szkole [GW]
    Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 18 Sep 2005 12:03:17 +0200, akohoro napisał(a) w
    wiadomości:<news:dgjdkc$ljt$1@news.onet.pl>

    > pojęcie "obowiązek szkolny" jest pojęciem ustawaowym i jest zdefiniowany w
    > ustawie więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.To pojęcie dotyczy obowiązku nauki
    > do ukończenia 18 roku życia i nic więcej ,a my tu dyskutujemy o prawach
    > ucznia ,który ukończył lat 18

    Od dawna dyskutujemy już o samej słuszności zasady, że usprawiedliwienie
    uznaje (bądź nie) szkoła.

    > ten uczeń nie podlega "obowiązkowi szkolnemu"

    Racja, ale uczęszcza do szkoły z własnej woli i ma wynikający stąd
    obowiązek bycia obecnym na wszystkich obowiązkowych zajęciach edukacyjnych.

    > Nie mieszaj, regulaminów lub wypowiedzi pani minister ,która chyba nie
    > rozumie skutków prawnych wynikających z ukończenia 18 lat,z konstytucją i
    > ustawami.

    Ja się od wypowiedzi pani minister odcinam. Utożsamiam się z wypowiedzią
    łódzkiego adwokata.

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza: