  • Date: Fri, 16 Sep 2005 21:40:12 +0200
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Usprawiedliwienie nieobecności w szkole [GW]

    Dnia 16/09/2005 14:09, witek wrote :

    > Nieprawda.
    > Szkoła nie ma prawa nieuwzględnić usprawiedliwienia od rodziców.
    > To ja jako rodzic usprawiedliwiam nieobecność mojego dziecka w szkole.
    > Nawet w najdurniejszy sposob, typu bo dzisiaj pojechalismy do cioci.
    > I szkola nic nie moze z tym zrobic.
    > Jedyna rzecz, ktora szkola moze zrobic, to zlozyc wniosek do sadu o brak
    > prawidlowej opieki na dzieckiem i niewypelnianiu obowiazku szkolnego.

    Polecam ten:
    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_f
    rm/thread/b5cfece130654825/0d41a1417e94ea7b#0d41a141
    7e94ea7b

    ( http://42.pl/url/e1N )
    wątek, który wskazuje podstawę prawną braku udziału rodziców w edukacji
    pełnoletnich.

    Zaś
    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_f
    rm/thread/9eda94e83a4969c4/8495b8436acdcffa?lnk=st&q
    =usprawiedliwienie+pl.soc.prawo&rnum=13#8495b8436acd
    cffa
    ( http://42.pl/url/e1P )
    porusza problem usprawiedliwiania.

    Ponadto przepisy rozporządzenia MENiS Rozporządzenie Ministra Edukacji
    Narodowej i Sportu z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu
    prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji
    przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz
    rodzajów tej dokumentacji, nie przewiduje pojęcia obecności
    usprawiedliwonej w dzienniku. Ponadto, obowiązek szkolny jest
    obowiązkiem administracyjnym, a więc od widzimisię organu zależy czy
    usprawiedliwi, czy nie.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do