    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urzad Nadzoru Budowlanego a gminny lokator
    Date: Thu, 25 Mar 2010 20:46:45 +0100

    On Thu, 25 Mar 2010, VoyteG wrote:

    > Czyli teraz wlascicielowi tej kamienicy sluzy prawo wypowiedzenia
    > najmu w terminie zgodnym z tym okresonym w decyzji przez Urzad Nadzoru
    > Budowlanego i lokator nie ma wyboru i musi udostepnic lokal?

    Chyba nie wygląda to tak dobrze.
    Ale również niekoniecznie tak źle, nie pamiętam, czy pisałeś
    czy lokator opłaca czynsz *regulowany*.

    Doczytałem, co i Tobie polecam (dlaczego tej ustawy nie czytasz?):
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-
    praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmian
    ie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html
    +++
    Art. 11
    1. Jeżeli lokator jest uprawniony do odpłatnego używania lokalu,
    wypowiedzenie przez właœciciela stosunku prawnego może nastšpić
    tylko z przyczyn okreœlonych w ust. 2-5 oraz w art. 21 ust. 4 i 5
    niniejszej ustawy. [...]
    [...]
    2. Nie póŸniej niż na miesišc naprzód, na koniec miesišca kalendarzowego,
    właœciciel może wypowiedzieć stosunek prawny, jeżeli lokator:
    [...]
    4) używa lokalu, który wymaga opróżnienia w zwišzku z koniecznoœciš
    rozbiórki lub remontu budynku, z zastrzeżeniem art. 10 ust. 4.
    [...]
    (i tylko na ten art.10 zwróciłem uwagę, a tu jeszcze jest:)
    [...]
    9. W wypadku okreœlonym w ust. 2 pkt 4 lokatorowi przysługuje prawo
    do lokalu zamiennego. Obowišzek zapewnienia lokalu zamiennego oraz
    pokrycia kosztów przeprowadzki spoczywa na właœcicielu budynku,
    z zastrzeżeniem art. 32.
    [...]
    Art. 32
    W razie wypowiedzenia najmu, na podstawie art. 11 ust. 2 pkt 4,
    najemcy opłacajšcemu w dniu poprzedzajšcym dzień wejœcia w życie
    ustawy czynsz regulowany, obowišzek zapewnienia temu najemcy
    lokalu zamiennego oraz pokrycia kosztów przeprowadzki spoczywa,
    do dnia 31 grudnia 2015 r., na właœciwej gminie.
    [...]

    pzdr, Gotfryd