    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 17 Aug 2013 11:10:49 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Urlop w pierwszej pracy a miesiąc zatrudnienia

    On Sat, 17 Aug 2013, Piotrek wrote:

    > W takim razie mam jeszcze 2 pytania.
    >
    > 1. To, czy te 1,66 dnia zaokrągla się w górę czy w dół
    > nie jest w żaden sposób uregulowane prawnie i każdy pracodawca
    > może wedle uznania wybrać każdy z tych 2 wariantów
    > (czyli, w praktyce, raczej zaokrąglić w dół), zgadza się?

    Bardzo długa linia Ci wyszła.
    Tekst w newsach powinien był łamany do 80 znaków.

    Ad rem.
    Ciekawie to wygląda - bo z jednej strony mamy przypadek, kiedy zapis
    znajduje się w paragrafie który dotyczy ułamkowego wymiaru czasu
    pracy wyłącznie wynikającego z ułamkowego etatu, ale z drugiej
    strony zapis NIE zawiera słów "takiego urlopu" lub równoważnych.
    IMVHO, nie widać podstaw do nieuznania, że art.154.2 to są dwa
    *równorzędne* zastrzeżenia dotyczące urlopu:
    +++
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,18,33,212,,,
    ustawa-z-dnia-26061974-r-kodeks-pracy1.html
    +++
    Art. 154.
    § 1. Wymiar urlopu wynosi:
    1) 20 dni - jeżeli pracownik jest zatrudniony krócej niż 10 lat,
    2) 26 dni - jeżeli pracownik jest zatrudniony co najmniej 10 lat.
    § 2.
    Wymiar urlopu dla pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu
    pracy ustala się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy tego pracownika,
    bioršc za podstawę wymiar urlopu okreœlony w § 1;
    niepełny dzień urlopu zaokršgla się w górę do pełnego dnia.
    ---

    Czy istnieje jakaś zasad interpretacyjna, która stanowi że części
    zapisu w przepisie oddzielone znakiem średnika *NIE* są równoważne?

    pzdr, Gotfryd