    From: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop tacierzyński
    Date: Wed, 20 Jul 2005 22:29:59 +0200

    > Mam pytanie czy Żona może zrezygnować z dwóch tygodni z urlopu
    > macierzyńskiego a w zamian za to ja chciałbym ten urlop w pracy?

    kodeks pracy art.180.
    "§ 5. Pracownica, po wykorzystaniu po porodzie co najmniej 14 tygodni urlopu
    macierzyńskiego, ma prawo zrezygnować z pozostałej części tego urlopu; w
    takim przypadku niewykorzystanej części urlopu macierzyńskiego udziela się
    pracownikowi-ojcu wychowującemu dziecko, na jego pisemny wniosek."

    > Czy Żona może wtedy iść 2 tyg. wcześniej na wychowawczy lub będzie brała
    > "zwracane wakacje" tak abyśmy razem byli w domu?
    kodeks pracy
    Art. 186.
    "§ 1. Pracownik zatrudniony co najmniej 6 miesięcy ma prawo do urlopu
    wychowawczego w wymiarze do 3 lat w celu sprawowania OSOBISTEJ opieki nad
    dzieckiem,"

    Wyklucza to więc twój macierzyński i jej wychowawczy jednocześnie.

    > Żona pracuje w szkole i po urlopie macierzyńskim ma zwracane wakacje. Ale
    > co z tymi 2 tygodniami czy wtedy musi iść do pracy kiedy ja będę na
    > tacierzyńskim?
    Tak, bo jej się urlop nie należy za ten okres.

    --
    PawełJ