eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUpadłość firmy - jak jako pracownik domagać się należnych wynagrodzeń i odprawy? › Re: Upadlosc firmy - jak jako pracownik domagac sie naleznych wynagrodzen i odprawy?
  • Data: 2009-03-14 13:40:57
    Temat: Re: Upadlosc firmy - jak jako pracownik domagac sie naleznych wynagrodzen i odprawy?
    Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Mar, 14:28, Leszek <r...@p...nospam.pl> wrote:
    > In article <cf2187fd-042b-4b02-93ef-21047754e242
    > @w9g2000yqa.googlegroups.com>, k...@o...pl says...>

    > Do Syndyka jak sie pojawi, ktory to wpisze wasze wierzytelnosci na liste
    > i beda one zaspokajane jako jedne z pierwszych w kolejnosci. Jesli
    > oczywiscie bedzie z czego, bo skoro firma zostala juz zamknieta to
    > raczej slabo to widze.

    Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź. Widzisz, o takiej możliwości (czy
    konieczności) nikt nas nie poinformował... Nieznajomość prawa niestety
    daje się we znaki.
    Rozumiem że jest jeszcze kwestia wypłacalności (gdzieś czytałem że to
    dwie odrębne sprawy). Firma moim zdaniem dysponuje jeszcze majątkiem
    (budynki,towary) którym zarządzić może syndyk. Więc jest nadzieja.
    Z syndykiem należy kontaktować się przez sąd prowadzący sprawę?

    > Jesli pojdziecie teraz do Sadu Pracy to co najwyzej uzyskacie (w efekcie
    > - na koncu drogi) tytul egzekucyjny przeciwko waszemu pracodawcy. Stanie
    > sie to zapewne dopiero za kilka miesiecy, w miedzyczasie jesli zostanie
    > ogloszona upadlosc, to zarzad zakladem pracy i tak przejmie Syndyk,
    > ktory prawdopodobnie nie bedzie kwestionowal waszych roszczen, jednak w
    > momencie ogloszenia upadlosci postepowania egzekucyjne zostaja
    > zawieszone, tak wiec wasze tytuly egzekucyjne z Sadu Pracy nic nie
    > zmienia.

    I niech Cię złotem obsypią za tak proste i logiczne wytłumaczenie jak
    to wygląda w praktyce.
    Dzięki raz jeszcze.