eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUpadłość firmy - jak jako pracownik domagać się należnych wynagrodzeń i odprawy? › Re: Upadlosc firmy - jak jako pracownik domagac sie naleznych wynagrodzen i odprawy?
  • Data: 2009-03-14 13:28:06
    Temat: Re: Upadlosc firmy - jak jako pracownik domagac sie naleznych wynagrodzen i odprawy?
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <cf2187fd-042b-4b02-93ef-21047754e242
    @w9g2000yqa.googlegroups.com>, k...@o...pl says...>
> [...]
    > Zwolnienia droga pocztowa (firma zamknieta na 3 spusty) otrzymali
    > wszyscy z 50 pracowników. Sa to normalne wypowiedzenia umów o prace, z
    > zachowanym terminem (zlozone w marcu czyli wypowiedzenie do konca
    > kwietnia) i informacja o urlopie. Jako powód - likwidacja stanowiska
    > pracy. Tu pytanie pierwsze - czy takie wypowiedzenie jest poprawne,
    > czy nie jest to zwolnienie grupowe i czy my jako pracownicy nie
    > jestesmy z tego tytulu stratni o np. odszkodowanie? Pomoc prawna
    > Inspekcji Pracy powiedziala ze wszystko jest ok (o nich jeszcze w

    Jest OK.

    > Prosze kogos doswiadczonego lub obeznanego w temacie o odpowiedz, co
    > zrobic - gdzie sie udac- kogo kopnac w tylek. Dla mnie nie do
    > pomyslenia jest ze doradcy z Inspekcji Pracy którzy w koncu prace maja
    > za nasze podatki nie potrafia rzetelnie od poczatku do konca pomóc w
    > jasno okreslonej sytuacji. Tak jakby bali sie jakichs konsekwencji.
    > Pozdrawiam i dziekuje kazdemu kto przeczytal za zainteresowanie tematem

    Do Syndyka jak sie pojawi, ktory to wpisze wasze wierzytelnosci na liste
    i beda one zaspokajane jako jedne z pierwszych w kolejnosci. Jesli
    oczywiscie bedzie z czego, bo skoro firma zostala juz zamknieta to
    raczej slabo to widze.

    Jesli pojdziecie teraz do Sadu Pracy to co najwyzej uzyskacie (w efekcie
    - na koncu drogi) tytul egzekucyjny przeciwko waszemu pracodawcy. Stanie
    sie to zapewne dopiero za kilka miesiecy, w miedzyczasie jesli zostanie
    ogloszona upadlosc, to zarzad zakladem pracy i tak przejmie Syndyk,
    ktory prawdopodobnie nie bedzie kwestionowal waszych roszczen, jednak w
    momencie ogloszenia upadlosci postepowania egzekucyjne zostaja
    zawieszone, tak wiec wasze tytuly egzekucyjne z Sadu Pracy nic nie
    zmienia.