  • Data: 2009-08-08 19:45:53
    Temat: Re: Umowa zlecenie - pytanie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:h5k7a3$c0k$1@inews.gazeta.pl maxi
    <m...@g...pl> pisze:

    > pytanie moje jest czysto teoretyczne - jak dokumentować wpłaty
    > częściowe z całości umowy. Zlecający zapewne nie ma całej kwoty, nie ma
    > wcale, lub - nie będzie chciał zapłacić...
    > Czy takie częściowe wpłaty /gdyby były/ ma opłacać wykonawca ?
    > Co jesli zamawiający będzie chciał JEDEN rachunek na całość , a wpłacać
    > będzie "na raty" ?
    To wszystko robi się tak:
    - zawarcie umowy (ze szczegółami jej przedmiotu, terminami, ceną, sposobem i
    terminem płatności itd.);
    - wykonanie zlecenia zgodnie z postanowieniami umowy;
    - wystawienie rachunku i pobranie zapłaty również w sposób okreslony w
    umowie.

    Umowę-zlecenie należy dobrze przygotować, bo jest to umowa starannego
    działania - zrobisz, nie dostaniesz kasy i udowadniaj potem.
    Z umową o dzieło o tyle lepiej, że jest to umowa rezultatu, czyli dopóki nie
    dostaniesz kasy to zamawiający nie dostanie zamówionego dzieła.
    Warto uwzględnić zadatek/zaliczkę.
    To tak w największym uogólnieniu.

    Ale jedna podstawowa zasada obowiązuje _zawsze_ - nie ma umowy, nie ma
    roboty, żadnych wykrętów.

    --
    Jotte